Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Last week
  2. Earlier
  3. 呕ycie jest super 馃槏

  4. Ostatnia Prosta? Daaawno nic nie pisali艣my, ale to bynajmniej nie znaczy, 偶e nic nie robimy! Od ostatniego devbloga (luty) pojawi艂o si臋 tak du偶o rzeczy, 偶e ci臋偶ko je wszystkie zliczy膰 i opisa膰, ale spr贸buj臋 Z g贸ry m贸wi臋, 偶e b臋dzie ma艂o czytania, film贸w i gif贸w, co wynika nie tylko z mojego lenistwa i braku czasu, ale g艂贸wnie z tego, 偶e chcieliby艣my, aby艣cie sami zobaczyli te mechaniki i przekazali odpowiedni feedback podczas beta test贸w. Je艣li jeste艣 zainteresowany udzia艂em w testach wpadnij na naszego Discora na kana艂 Testowanko > zapisy. Przy okazji, niezmiennie i niezmiernie, chcieliby艣my podzi臋kowa膰 naszym patronom na Patreonie: Darkowi, M Klemensowi oraz szczeg贸lne podzi臋kowania dla naszych naczelnych Ninja: Niciana i HoStUUU, kt贸rzy nieprzerwanie wspieraj膮 nas od marca (ale nie tylko!). Wielkie Wam wszystkim dzi臋ki!. Je艣li kto艣 chcia艂by wesprze膰 nasz膮 prac臋, b臋dzie nam niezmiernie mi艂o - https://www.patreon.com/oesis. Zmiany og贸lne Mo偶e na pocz膮tek mapa centrum, niech to da og贸lny zarys jaki ogrom pracy zosta艂 do tej pory w艂o偶ony. Je艣li kogo艣 to martwi - okolice Paleto i Sandy, r贸wnie偶 s膮 bogato ob艂o偶one. Brak AI, czyli ruchu ulicznego, cz臋艣ciowo kompensujemy dynamicznym respawnem samochod贸w w losowych lokalizacjach na ca艂ej mapie. Liczba i miejsca pojawiaj膮cych si臋 samochod贸w powinna pozwoli膰 na komfortowe prowadzenie rozgrywki. To co wida膰 na mapie to jest tylko cz臋艣膰 rozgrywki. Od pocz膮tku nam zale偶y, aby rozgrywka by艂a niespotykana, wi臋c mamy ca艂膮 mas臋 interaktywnych obiekt贸w, kt贸re dzia艂aj膮 wsz臋dzie. Mam na my艣li np. bankomaty, automaty do napoj贸w/kawy/papieros贸w, stacje benzynowe, ro艣liny, 艣mietniki i inne. W praktyce oznacza to, 偶e je艣li znajdziesz interaktywny obiekt na mapie, to mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e b臋dziesz m贸g艂 go u偶y膰 (w przeznaczony dla niego spos贸b) w dowolnym miejscu gdzie si臋 znajduje. Pr贸bujemy osi膮gn膮膰 efekt, w kt贸rym rozgrywka jest mocno oparta o crafting i zawody. Policjanci i z艂odzieje Mechaniki policyjne s膮 kr贸tko m贸wi膮c obszerne i dopieszczone. Wszystko co wida膰 poni偶ej w tablecie policyjnym jest w pe艂ni funkcjonalne. Je艣li chcecie zobaczy膰 to w szczeg贸le - zapraszamy na beta testy, podczas kt贸rych mo偶esz wcieli膰 si臋 w policjanta. Dosz艂y mo偶liwo艣ci w艂ama艅, kradzie偶y samochod贸w (i tajnego systemu pasera!). Zdrowie System zdrowia r贸wnie偶 b臋dzie oparty o system przedmiot贸w i zawod贸w. Posiadaj膮c odpowiednie przedmioty b臋dziemy mogli z niekt贸rych chor贸b uleczy膰 si臋 sami, jednak zaw贸d medyka b臋dzie robi膰 to skuteczniej. Rozgrywka Do kasyna dosz艂a gra w pokera Samochody dorobi艂y si臋 dodatkowych mo偶liwo艣ci: Niekt贸re elementy UI przesz艂y wi臋kszy lub mniejszy facelifting: Dodano mo偶liwo艣膰 rywalizacji w wy艣cigach. Mo偶liwo艣膰 legalne handlu pojazdami Pojawi艂y si臋 sklepy... 艂owiska鈥 ...stacje benzynowe I wiele, wiele innych (serio! przyk艂ad - 艣mieciarz, zlecenie dost臋pne jedynie, gdy 艣mietniki w grze zostan膮 zape艂nione przez graczy), kt贸rych opisanie zepsu艂o by rozgrywk臋 i zabaw臋 z odkrywania. To kiedy startujemy? Chcieliby艣my, aby艣cie mieli czas pogra膰 zanim wyjdzie Cyberpunk 2077 i pisz臋 to w szczerej nadziei, 偶e obecna data premiery nie zostanie kolejny raz prze艂o偶ona :). Nie chcemy si臋 jeszcze konkretnie deklarowa膰, bo brakuje kilku kluczowych mechanik, kt贸re dope艂ni膮 serwer, ale ostatnimi czasy zacz臋li艣my dostrzega膰 met臋 (a tak naprawd臋 start, bo po nim mamy ju偶 zaplanowane ca艂e mn贸stwo kolejnych mechanik i zmian). Dzi臋ki i mamy nadziej臋 do zobaczenie na serwerze (lub w kolejnym blogu, chocia偶 nie jestem pewny czy b臋dzie ;)). Zesp贸艂 Oesis.
  5. Witam, witam ponownie si臋 widzimy tym razem w nast臋pnym poradniku kt贸ry przyda si臋 osob膮 kt贸re za bardzo nie interesuj膮 si臋 sam膮 budow膮 plik贸w Alt:V. W dzisiejszym poradniku wyt艂umacz臋 wam dzia艂anie pliku altv.cfg kt贸ry znajduje si臋 w g艂贸wnym katalogu naszej aplikacji. U was plik mo偶e mie膰 inn膮 ikon臋 (taka jaka jest przy pliku altv.cache lub history.servers) dlatego 偶e otwieram domy艣lnie plik altv.cfg za pomoc膮 edytora tekstu atom. Spokojnie, nic nie musicie pobiera膰, zwyk艂y notatnik wystarczy, klikacie na altv.cfg prawym przyciskiem myszy po czym szukacie opcji "otw贸rz za pomoc膮" i notatnik. Je艣li nie macie notatnika w proponowanych klikacie "Wybierz inn膮 aplikacje" i tam ju偶 powinien by膰 notatnik lub inny edytor tekstu. Po otworzeniu uka偶e wam si臋 taka cz臋艣膰 kodu oraz dodatkowe opcje z ustawieniami voice kt贸rych nie ruszamy bo ich nie u偶ywamy. Posiadamy par臋 kombinacji w ka偶dej linijce: Branch: stable -> release beta -> rc alpha -> dev Debug: true - W艂膮cz false - Wy艂膮cz gtapath: Tutaj najlepiej nic nie dotyka膰 ze wzgl臋du 偶e to jest nasza 艣cie偶ka plik贸w w kt贸rej mamy zainstalowane GTA V. ignoreLowPriorityProps: true - W艂膮cz, false - Wy艂膮cz. lang: J臋zyk贸w mamy bardzo du偶o i sam osobi艣cie nie znam ka偶dego skr贸tu ale podam wam trzy podstawowe: pl - Polski, en - Angielski, de - Niemiecki. lastip: Og贸lnie ta opcja s艂u偶y do tego 偶e po wej艣cia na alt:v mamy ostatni serwer z kt贸rym mo偶emy si臋 od razu po艂膮czy膰 i dzi臋ki tej opcji mo偶emy zmieni膰 ip z poziomu plik贸w ale radz臋 tego nie dotyka膰. name: Nasza nazwa na Alt:V. netgraph: true - W艂膮cz, false - Wy艂膮cz. streamerMode: Opcja dla streamer贸w, m贸wi膮c szczerze nie mam poj臋cia co usuwa a co dodaje. W razie pyta艅 zapraszam do pisania w wiadomo艣ci prywatnej na forum lub na discordzie: Konus#0469
  6. Poszukujemy grafika. Czego oczekujemy od kandydat贸w? Przede wszystkim zale偶y nam na umiej臋tno艣ci tworzenia grafik w dowolnych programach. Nie wymagamy pracy na pe艂en etat, ale im wi臋cej wolnego czasu tym lepiej. By艂oby mi艂o jakby kandydat mia艂 do艣wiadczenie w zagadnieniach UX. Portfolio (w jakiejkolwiek formie) jest wymagane. Na pewno nie szukamy os贸b na chwilow膮 "zaczepk臋". Jeste艣my zgran膮 ekip膮, lubimy co robimy i szukamy os贸b, kt贸re wejd膮 w ten klimat :). Co mia艂bym robi膰 dba膰 o estetyczny wizerunek Oesis tworzy膰 grafik臋 na potrzeby UI do gry (raster, wektor, webdesign) tworzy膰 grafik臋 na potrzeby Oesis (loga, banery, jakie艣 drobne materia艂y marketingowe) tworzy膰 ikony przedmiot贸w do ekwipunku w grze doradza膰 w kwestiach UX dla tworzonych funkcjonalno艣ci w grze Co oferujemy: fame dojebany koszulk臋 (lub kubek) Oesis po 3 miesi膮cach owocnej wsp贸艂pracy mi艂膮 atmosfer臋 wzajemne wsparcie w rozwoju Je艣li czujesz 偶e mo偶esz nas wesprze膰, swoje portfolio wy艣lij do Zarz膮du Oesis na discordzie. FAQ Ile zarobi臋 jako grafik? Projekt jest robiony z pasji, zupe艂nie non-profit, wi臋c nic. Co z tego b臋d臋 mia艂? Sam musisz oceni膰. Satysfakcj臋/rozw贸j/przygod臋/inne - sam wybierz. Opr贸cz tego, tak jak pisali艣my wy偶ej, dorzucimy po 3 miesi膮cach wypasiony kubek teamu Oesis. Jak wygl膮da kwestia praw autorskich? Chcieliby艣my, aby wszystko, co wytworzysz, by艂o dost臋pne dla projektu, niezale偶nie od dalszych los贸w naszej wsp贸艂pracy. Do艂膮czaj膮c zgadzasz si臋 na ten warunek. Jak b臋dzie wygl膮da艂 proces rekrutacji? Przede wszystkim zale偶y nam na twoich dotychczasowych pracach, im bogatsze portfolio tym lepiej. Dowiedz si臋 wi臋cej o naszej ekipie w tym po艣cie.
  7. A tutaj zostawiam linkacza do filmu jak wygl膮da mod w praktyce :P
  8. Witam ponownie w kolejnym poradniku, dzi艣 co艣 dla os贸b z... no w艂a艣nie do tego moda graficznego nie potrzeba dobrego komputera je艣li ci chodzi GTA to ten mod r贸wnie偶 bez 偶adnych problem贸w powinien dzia艂a膰 ? INSTRUKCJA A wi臋c tak zapytacie si臋 jak pobra膰 taki mod graficzny pewnie jest to dosy膰 skomplikowane i czasoch艂onne ot贸偶 nie: 1. Pobieramy plik znajduj膮cy si臋 w tym oto linku: http://www.mediafire.com/file/x0b8zf4s49is9lu/mods.rar/file (SKAN) 2. Nast臋pnie musimy wypakowa膰 nasz plik mods.rar a nast臋pnie wrzuci膰 go do plik贸w z AltV. No i tyle by by艂o z wrzucania moda graficznego. W razie pyta艅 zapraszam do pisania w wiadomo艣ci prywatnej na forum lub na discordzie: Konus#0469
  9. Witam nowych u偶ytkownik贸w Oesis ? Jak wszyscy wiemy serwer jest otwarty dla wszystkich graczy, dla starych wyg jak i pocz膮tkuj膮cych na Polskiej scenie Role Play wi臋c postanowi艂em wam udost臋pni膰 moje par臋 lat kt贸re sp臋dzi艂em w fikcyjnym 艣wiecie. Poradnik kieruje dla nowych u偶ytkownik贸w jak i do os贸b kt贸re graj膮 troch臋 ju偶 na serwerze Role Play lecz brakuje im tego czego艣 tak zwanej smyka艂ki do upi臋kszenia naszej imersyjnej rozgrywki. 偶ycz臋 mi艂ej lektury. Podstawy RP Role Play(RP) w wolnym t艂umaczeniu "Gra Roli" (Inaczej gra fabularna) - Za g贸rami za lasami w tawernach fanatycy fikcyjnych gier fabularnych spotykali si臋 w tawernach przy ogromnych 艂awach z sto艂ami po czym wybierali prowadz膮cego gry (GM) i rozpoczynali gr臋 narracyjn膮 pomi臋dzy sob膮. Dzisiejsze /me to by艂 cz艂owiek prowadz膮cy swoj膮 posta膰 a /do to tak zwany GM kt贸ry prowadzi艂a ca艂膮 gr臋 to on decydowa艂 co si臋 stanie za winklem i w jego ramionach le偶a艂a ca艂a rozgrywka lecz nie do ko艅ca poniewa偶 u偶ywano ko艣ci do gry kt贸re wyznacza艂y wynik gry. Aktualnie znajdujemy si臋 w uniwersum gry Grand Theft Auto V gdzie nasz 艣wiat mamy w wymiarze 3D i nie musimy rysowa膰 map na kartkach a potem spotyka膰 si臋 w r贸偶nych pubach. W realiach serwera Oesis musimy stworzy膰 w艂asn膮 posta膰 kt贸ra nie zawsze jest idealna, przecie偶 ka偶dy ma jakie艣 wady a nast臋pnie zaplanowa膰 sw贸j cel na rozgrywk臋 wielogodzinn膮 kt贸ra ma nam sprawia膰 przyjemno艣膰 a nie do艂owa膰 czy te偶 przymusza膰 do gry. Tryb RP w rozgrywce, w Oesis AltV jest niczym innym jak jedn膮 wielk膮 gr膮 aktorsk膮 w 艣wiecie 3D jest to taki globalny teatr tylko ka偶dy jest re偶yserem a zarazem aktorem. Wcielaj膮c si臋 w nasz膮 posta膰 kt贸ra przemierza zaludnione centra Los Santos stajemy si臋 inteligentom cz臋艣ci膮 miasta to my decydujemy co si臋 stanie z nami i z otoczeniem w kt贸rym si臋 znajdujemy lecz musimy pami臋ta膰 偶eby nie ingerowa膰 bez czyjej艣 zgody w jego otoczenie. Od momentu pojawienia si臋 na wirtualnej mapie serwera jeste艣my w stanie zrobi膰 wszystko, tak wszystko - widzisz ten papierek kt贸ry le偶y obok pe艂nego 艣mietnika? mo偶esz go zawsze podnie艣膰 i wyrzuci膰 do innego 艣mietnika znajduj膮cego si臋 zaraz obok albo, albo patrz, widzisz to? taak to jest pi艂ka mo偶esz sobie j膮 wzi膮膰 i poodbija膰 od 艣ciany... hmm co艣 si臋 ta pi艂ka nie rusza, prawda? no w艂a艣nie u mnie si臋 ona rusza a u ciebie nie to znaczy 偶e chyba masz s艂ab膮 wyobra藕nie. Jeste艣my w grze nie wszystko jeste艣my w stanie wyregulowa膰 za pomoc膮 skrypt贸w musisz pami臋ta膰 偶e wyobra藕nia jest kluczem do dobrej zabawy je艣li dobrze sobie czego艣 nie wyobrazisz to nadal dla ciebie to b臋dzie przedmiot w grze a nie co艣 czym mo偶esz si臋 pobawi膰 i sprawi ci to przyjemno艣膰 a przy okazji twoja posta膰 b臋dzie poznawa膰 nowe rzeczy zwi膮zane z 艣wiatem kt贸ry j膮 otacza. R贸wnie偶 mo偶emy pracowa膰 jak to w realiach prawdziwego 偶ycia cz艂owiek musi pracowa膰 偶eby mie膰 jak 偶y膰 tak samo na serwerze, twoja posta膰 musi mie膰 gdzie spa膰, co je艣膰 i musi si臋 czym艣 porusza膰 po wielkim mie艣cie i jego terenach wiejskich, i teraz dochodzimy do pi臋knego uroku rozgrywki Role Play mo偶esz pracowa膰 gdzie tylko chcesz, mo偶esz zasi膮艣膰 w radiowozie policyjnym czy karetce r贸wnie偶 je艣li dobrze twoja posta膰 zna si臋 na mechanice mo偶e zosta膰 mechanikiem b膮d藕 pracowa膰 w gastronomi. Jak kreujesz swoj膮 posta膰 to le偶y po twojej stronie mo偶esz by膰 ka偶dym, czarnuszkiem biegaj膮cym po cornerach(miejsca w kt贸re dilerzy s膮 wysy艂ani 偶eby sprzedawa膰 narkotyki) i sprzedaj膮cym dragi czy te偶 biznesmenem mo偶esz otworzy膰 w艂asny biznes lub ugania膰 si臋 za z艂odziejaszkami jako str贸偶 prawa. Wszystko le偶y w twoich r臋kach. Przejd藕my teraz do bardziej istotnych rzeczy zwi膮zanych z Role Playem, ca艂a rozgrywka toczy si臋 w dw贸ch sferach, ic - sfera zwi膮zana z twoj膮 postaci膮 w rozwini臋ciu in character, oraz ooc - czyli my i nasza ca艂a wiedza kt贸r膮 posiadamy, komunikuj膮c si臋 drog膮 ooc komunikujemy si臋 z drugim graczem a nie jego postaci膮. a wi臋c wychodzi na to 偶e nasza posta膰 wie tylko o tym co prze偶y艂a wliczaj膮c w to jej historie nie mo偶emy miesza膰 rzeczy ooc z ic, ooc wykorzystujemy wtedy kiedy przyk艂adowo rozmawiamy z swoim znajomym przez teamspeak 3 lub discord'a je艣li gramy z znajomym i chcemy 偶eby podjecha艂 pod nas samochodem musimy to zakomunikowa膰 w grze, przyk艂adowo zadzwoni膰 do niego w grze nigdy nie piszemy do niego prywatnych wiadomo艣ci do tego typu spraw poniewa偶 podchodzi to pod tak zwany metagaming czyli wykorzystywanie informacji ooc w ic. Do tego dochodzi s艂ynna zasada szanowania 偶ycia przez nasza posta膰, je艣li siedzimy w jakim艣 barze gdzie atmosfera jest mocno zakrapiana i czasami dochodzi do b贸jek, musimy pami臋ta膰 o tym 偶e nasza posta膰 odczuwa strach, przyk艂adowo je艣li pijana osoba w klubie wyci膮gnie do ciebie n贸偶 twoja posta膰 musi mie膰 z ty艂u g艂owy 偶e mo偶e straci膰 swoje 偶ycie a nie stan膮膰 roz艂o偶y膰 r臋ce i powiedzie膰 kr贸tkie nie boje si臋 ciebie. Przejd藕my do najwa偶niejszego punktu naszej zabawy w wirtualnym 艣wiecie czyli grze opisowej, poniewa偶 owe komendy b臋d膮 niezb臋dne do gry a mowa tutaj o /me i /do. Komendy /me u偶ywamy, aby opisa膰 wszystkim dooko艂a co w tej chwili nasza posta膰 robi, jak si臋 zachowuje. Tutaj wa偶na rzecz - ograniczamy si臋 do zachowa膰 obserwowalnych, a czasem animacja mo偶e za艂atwi膰 ca艂膮 spraw臋 za nas. Komendy u偶ywamy w nast臋puj膮cy spos贸b: /me [wykonywana czynno艣膰 w trzeciej osobie]. Przyk艂ad dla postaci o imieniu i nazwisku Jacob_Terry /me Unosi k膮ciki ust ku g贸rze w tym samym czasie wystawia przed siebie swoj膮 praw膮 r臋k臋. Tekst kt贸ry si臋 wy艣wietli: **Jacob_Terry Unosi k膮ciki ust ku g贸rze w tym samym czasie wystawia przed siebie swoj膮 praw膮 r臋k臋.** Przyk艂ad nieprawid艂owego u偶ycia komendy /me /me jest g艂upi Nie jest to 偶adna obserwowalna reakcja/zmiana. Co jednak zrobi膰, je艣li chcemy opisa膰 otaczaj膮ce nas 艣rodowisko? B膮d藕 je艣li chcemy opisa膰 stan np. nieprzytomnej postaci? Z pomoc膮 przychodzi nam w贸wczas komenda /do. Komendy tej zatem u偶ywamy do opisu wszystkiego co nas otacza, przytoczenie jakich艣 reali贸w, kt贸re s膮 powszechnie znane etc. Teraz kilka przyk艂ad贸w komendy /do: /do Na 艣cianie wisi karteczka "Otwarte od 18:00" Tekst wy艣wietlany:**Na 艣cianie wisi karteczka "Otwarte od 18:00"** /do John macha do Jacob'a Do tego s艂u偶y komenda /me - nie jest to poprawne u偶ycie komendy /do. Jak wspomnia艂em wcze艣niej - /do nale偶y zastosowa膰 r贸wnie偶 w przypadku opisywania stanu, w jakim si臋 znajdujemy. Doskona艂ym przyk艂adem jest sytuacja, kiedy przyje偶d偶a karetka do naszej nieprzytomnej postaci, kt贸ra powiedzmy - zosta艂a pobita - i musimy reagowa膰 na akcje, kt贸re odgrywa paramedyk.B - nasza posta膰A - paramedykA: **Jakie ci艣nienie t臋tnicze? (John_Smith)**B:**120/80 (Jacob_Terry)**A:**Oddech w porz膮dku? (Jacob_Terry)**B:**Tak (Mike_Stone)** Oczywi艣cie medyk wcze艣niej odegra stosownie na /me wszelkie akcje, niezb臋dne do przeprowadzenia badania ci艣nienia, czy sprawdzenie oddechu. Pocz膮tkowi gracze powinni zapozna膰 si臋 tzw. poj臋ciami RP. Jest ich kilka i zosta艂y stworzone po to, aby nowi gracze 艂atwiej przyswoili realia RP, jak maj膮 si臋 zachowa膰, a jak nie. Poni偶ej postaram si臋 pokr贸tce opisa膰 ka偶de z nich.BH (Bunny Hop) - jest to u偶ywanie ci膮g艂ego skoku w celu szybszego znalezienia si臋 w danym miejscu.PG (Power Gaming) - definiuje si臋 to jako zmuszanie kogo艣 do akcji RP. Przyk艂ad : ''/me uderza Alexa, tak mocno 偶e wybija mu dwa z臋by a on traci przytomno艣膰".MG (Meta Gaming) - Tak jak wcze艣niej wspomnia艂em. Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.CK (Character Kill) - jest to nic innego jak permanentne u艣miercenie swojej postaci..CK2 (Car Killing) - jest to naje偶d偶anie na osob臋, w celu wbicia jej BW*CN (Celebrity Name) - nazywanie swej postaci imieniem oraz nazwiskiem s艂awnej osoby (w zale偶no艣ci od regulaminu mo偶e tyczy膰 si臋 to r贸wnie偶 fikcyjnych bohater贸w telewizyjnych) Np. MIley_Cyrus, Jack_Sparrow.NJ (Ninja Jacking) - Nic innego jak kradzie偶 auta, poprzez wyrzucenie z niego kierowcy bez odegrania odpowiedniej akcji RP.OOC (Out Of Character) - wszystko poza gr膮, czyli nasz 艣wiat prawdziwy.IC (In Character) - 艢wiat wirtualny, 艣wiat naszej postaci. Wszystko co rozgrywa si臋 w 偶yciu naszego stworzonego cz艂owieczka.DM (Dead Match)- Zabijanie bez powodu.BW* (Brutally Wounded). W momencie gdy zostaniemy pobici/spadniemy/ucierpimy na wskutek wypadku a nasze HP spadnie do 0, w艂膮cza nam si臋 czas, w kt贸rym nasza posta膰 jest nieprzytomna. W zale偶no艣ci od regulaminu, lecz najcz臋艣ciej, po BW nasza posta膰 nie pami臋ta zaj艣cia sprzed utraty przytomno艣ci - jest to zabezpieczenie organizacji przest臋pczych. Kiedy tylko BW si臋 sko艅czy, b臋dziemy mogli dalej prowadzi膰 gr臋, z obni偶onym poziomem HP. Podczas BW mo偶emy akceptowa膰 CK (Character Kill - wyja艣nione wy偶ej), jednak nie jest to wymagane. KREOWANIE POSTACI Poza systemow膮 cz臋艣ci膮 naszej postaci istnieje jeszcze strefa merytoryczna. Nasza posta膰 staje si臋 automatycznie swoistego rodzaju bohaterem 艣wiata przedstawionego, kt贸ry jest odzwierciedleniem prawdziwego 偶ycia. Co za tym idzie - nie ma klon贸w, ka偶dy musi (a przynajmniej powinien) r贸偶ni膰 si臋, a to wygl膮dem, a to charakterem. Skupimy si臋 wi臋c krok po kroku jak wykreowa膰 swojego w艂asnego bohatera. 1. Nazwij swoj膮 posta膰. Imi臋 i nazwisko oczywi艣cie angloj臋zyczne, co r贸wnie偶 dotyczy postaci migracyjnych np. z Polski (e.g. Jan Kowalski -> John Kovalsky). Je偶eli masz problem z dobraniem imienia i nazwiska, Twoja wyobra藕nia jest na kresie wytrzymania, b膮d藕 jeste艣 po ca艂onocnej imprezie - z pewno艣ci przydatny tu b臋dzie generator imion i nazwisk: http://www.fakenamegenerator.com/ 2. Okre艣l charakter i histori臋 postaci. Najwa偶niejszy punkt w merytorycznym kreowaniu postaci. Pobaw si臋 w Mickiewicza i w zwojach swojego m贸zgu zapisz histori臋 Twojej postaci. By膰 mo偶e nikt Ci za t臋 prac臋 laur贸w ni Nobla nie da, aczkolwiek znacznie u艂atwi Ci wcielenie si臋 w Twojego bohatera. To Ty decydujesz kim jeste艣. Mo偶e to by膰 zwyk艂y m臋偶czyzna, kt贸ry najzwyklej w 艣wiecie urodzi艂 si臋 w Santos, mo偶e to by膰 kobieta, kt贸ra wyemigrowa艂a z Europy w poszukiwaniu "lepszego jutra", a mo偶e to by艂y zbrodniarz z Azji, kt贸ry uciek艂 w pop艂ochu przed wrogami. Ten proceder w istocie jest bardzo wa偶nym aspektem, kt贸ry popiera w艂a艣ciw膮 rozgrywk臋 na serwerze. Pozwala na adaptacj臋 postaci w wielu sytuacjach, poniewa偶 mo偶na sobie wyobrazi膰, 偶e ca艂kiem inaczej zareaguje na zaczepk臋 szary Smith, a inaczej emigrant z Alba艅skiej mafii. Jedyn膮 blokad膮 to Tw贸j m贸zg i Twoja wyobra藕nia. Zach臋cam do tworzenia jak najciekawszych historii przesz艂o艣ci Waszych bohater贸w, gdy偶 s膮 one r贸wnie偶 podstaw膮 do odgrywania nowych sytuacji, nawi膮zuj膮cych w艂a艣nie do Waszych przesz艂o艣ci. Dobrze te偶 sobie na wst臋pie ustali膰 "prefix" postaci - czy b臋dzie on kierowany na str贸偶a prawa, przest臋pce, polityka, pracownika fizycznego, pracownika biura, etc. - b臋dzie to podstawa to budowania fundament贸w historycznych tej偶e postaci. 3. Ostatecznie adaptacja postaci. Na samym ko艅cu, gdy wszystko jest niemal gotowe, podsumuj sobie "kim jeste艣 i jak si臋 tu znalaz艂e艣", a potem graj zgodnie z przeznaczeniem i planem postaci - tj. obracaj si臋 w charakterystycznym dla Ciebie towarzystwie, podejmij Twoj膮 wymarzon膮 prac臋 itd. Elementarz zosta艂 przerobiony przez Konus'a z s艂ynnego Elementarza RP Pana Hoffmana. Wszelkie b艂臋dy w zapisie prosz臋 zg艂asza膰 w wiadomo艣ci prywatnej na forum b膮d藕 na discordzie: Konus#0469 Ca艂y Elementarz jest w wersji 0.1 zamieszczam go tutaj w celu poznania opinii innych os贸b czy jest on w miar臋 czytelny.
  10. Kolejny dev blog mia艂 powsta膰 ju偶 dawno temu, ale w mi臋dzyczasie zmieniali艣my us艂ugodawc臋 serwer贸w i troch臋 nam z tym zesz艂o. Przepraszamy, 偶e tak d艂ugo nie dawali艣my oznak 偶ycia ?. A jak ju偶 jeste艣my przy temacie serwer贸w to przebudowali艣my ca艂kowicie nasz park maszyn, aby by艂o mo偶liwie optymalnie. W ten spos贸b obecnie sam nasz serwer gry (testowy) jest utrzymywany przez 4 (game server, cdn, db, api) niezale偶ne 艣rodowiska, a obs艂ugiwany przez dodatkowy serwer Jenkinsa. Kto艣 mo偶e powiedzie膰, 偶e przerost formy nad tre艣ci膮, ale nic bardziej mylnego. W ten spos贸b przygotowujemy si臋 na potencjalny ruch i chcemy odzwierciedli膰 przysz艂e 艣rodowisko produkcyjne, aby wykluczy膰 mo偶liwie jak najwi臋cej problem贸w na start. Przy tym obecnie korzystamy w cz臋艣ci z free-tier贸w na Amazon AWS, czy Mongo Atlas, co nie zmienia faktu, 偶e par臋 dolar贸w miesi臋cznie z naszych portfeli wyskakuje. Przy tej okazji te偶 wielkie dzi臋ki dla wszystkich, kt贸rzy do tej pory wsparli nas kilkoma dolarami, szczeg贸lnie dla MrMatej, Beret, Nician i MASAA - dzi臋ki ch艂opaki ? ?. Wszystkich, kt贸rzy chcieliby wesprze膰 projekt nadmiern膮 ilo艣ci膮 got贸wki zach臋cam do odwiedzenia https://www.patreon.com/oesis (sorka za chamsk膮 reklam臋, ale chodz膮 g艂osy w ekipie, 偶e nie maj膮 czego do garnka w艂o偶y膰, bo na serwer wszystko idzie ? ). Nie tylko serwery zmieniali艣my. W mi臋dzyczasie opr贸cz dziesi膮tek b艂臋d贸w, mniejszych i wi臋kszych poprawek, ko艅czymy 2 bardzo du偶e i wa偶ne rzeczy - system mieszka艅 oraz LSPD. Nie zdradzaj膮c szczeg贸艂贸w zapraszam na film (monta偶 @MacieG, z moim ma艂ym wsparciem "re偶yserskim", czyli m臋dzi艂em co jak ma wygl膮da膰). Filmy nie oddaj膮 pe艂ni mo偶liwo艣ci i wszystkich funkcjonalno艣ci, kt贸re w tym czasie zosta艂y poczynione, ale mamy nadziej臋, 偶e chocia偶 forma si臋 podoba ? . Tempo prac ostatnio mocno przyspieszy艂o, o czym 艣wiadczy chocia偶by fakt, 偶e ekwipunek gracza od czasu nagrania tego filmu doczeka艂o si臋 kolejnego liftingu, ale to ju偶 pewnie materia艂 na kolejny blog ;). Co dalej? Bardzo og贸lnie rzecz ujmuj膮c zaczynamy powoli prac臋 nad EMS i Crime, czyli kolejne dwie du偶e rzeczy. Gdy je sko艅czymy, zaczniemy my艣le膰 o starcie serwera. Jednak do tego czasu chcieliby艣my najpierw uruchomi膰 stress testy (je艣li b臋dzie wystarczaj膮co du偶o ochotnik贸w), nast臋pnie zamkni臋te testy alpha, p贸藕niej zamkni臋te testy beta, wyczekujcie dalszych informacji w, jak zwykle, nieokre艣lonej przysz艂o艣ci ?. Ekipa Oesis.
  11. Siema mordy i mordeczki, W listopadzie mieli艣my ma艂y zast贸j, Eselon ogarnia studia(sesja za pasem), Crumb walczy z telefonem, MacieG mia艂 wolne (kiedy艣 trzeba odpocz膮膰), ja si臋 opierdalam jak zawsze, za to PezeM wyprodukowa艂 kodu za pi臋ciu i dzi艣 przedstawi臋 Wam efekty jego pracy. Przy ka偶dej z prezentowanych mechanik znajdziecie standardowo kr贸tki opis oraz klip. Zaczynamy! Animacje postaci Jako pierwsze, chcemy Wam zaprezentowa膰 menu animacji, a w nim - animowany podgl膮d ruch贸w postaci, dzi臋ki niemu b臋dzie Wam 艂atwiej nawigowa膰 po艣r贸d wszystkich wariant贸w i wybra膰 najbardziej odpowiedni dla zaistnia艂ej sytuacji w grze. Ponadto mo偶ecie sobie zapisa膰 swoje najcz臋艣ciej u偶ywane animacje do "Ulubionych" oraz zbindowa膰 je pod kombinacj膮 klawiszy ALT+1-9 uzyskuj膮c do nich szybki dost臋p. Radar policyjny Wozy policyjne wyposa偶one b臋d膮 w radar, najnowszy model zmierzy pr臋dko艣ci pojazd贸w za i przed radiowozem, klasyk w najnowszym wydaniu. Tutaj bez udziwnie艅, bo jak co艣 ju偶 jest zajebiste, to nie ma co poprawia膰. Dodatkowo policjanci b臋d膮 mieli dost臋p do szybkiego menu, w kt贸rym b臋d膮 mogli zarz膮dza膰 zg艂oszeniami. Na posterunkach czeka膰 na Was b臋d膮 NPC, z kt贸rymi b臋dziecie mogli wej艣膰 w interakcj臋 - dowiedzie膰 si臋 najwa偶niejszych informacji o formacji policyjnej Los Santos, jak wyrobi膰 poszczeg贸lne licencje, pobra膰 i zda膰 s艂u偶bow膮 bro艅 i odznak臋. System reputacji Dzi臋ki systemowi reputacji, seryjni zab贸jcy ciesz膮cy si臋 z艂膮 s艂aw膮 nie b臋d膮 obs艂ugiwani w sklepach. Z艂oczy艅cy, nie martwcie si臋, swoje grzechy b臋dziecie mogli odkupi膰 lub odpokutowa膰 w legalnej pracy, przyczyniaj膮c si臋 do spo艂ecznego dobrobytu ca艂ej wyspy, ale o tym innym razem. Pasek stanu waszej karmy b臋dzie widoczny pod paskiem najedzenia i nawodnienia postaci. Nawigacja GPS Zdarzy艂o Wam si臋 kiedy艣 zab艂膮dzi膰 w mie艣cie albo skr臋ci膰 w niew艂a艣ciw膮 ulic臋? Nawigacja GPS poprowadzi Was z punktu A do punktu B, na bie偶膮co instruuj膮c Was g艂osowo jak zachowa膰 si臋 na drodze. Tutaj pozwolimy sobie zostawi膰 troch臋 tajemnicy na premier臋, ale mog臋 Was zapewni膰, 偶e warto b臋dzie czeka膰! Licencja na posiadanie broni Za nielegalne posiadanie broni mo偶na i艣膰 siedzie膰, wiadomo. Na szcz臋艣cie dzi臋ki tej mechanice b臋dziecie mogli wej艣膰 w posiadanie licencji na bro艅, dzi臋ki niej 偶adna par贸wa z LSPD nie b臋dzie Was mog艂a za to wsadzi膰 do ciupy, no chyba, 偶e go postrzelicie... Status posiadanych licencji b臋dzie mo偶na sprawdzi膰 w dowodzie osobistym, kt贸ry prezentowali艣my w poprzednim DevBlogu. I to by by艂o na tyle z rzeczy kt贸re uda艂o nam(PezeM'owi) si臋 zamkn膮膰 w listopadzie. Wci膮偶 pracujemy nad implementacj膮 LSPD, ale jest to spory kawa艂 kodu do napisania, dlatego te偶 rozbili艣my sobie to zadanie na wiele mniejszych, dzi臋ki czemu b臋dzie nam 艂atwiej ogarn膮膰 poszczeg贸lne mechaniki i prezentowa膰 je Wam w kolejnych ods艂onach z cyklu Oesis DevBlog. A tymczasem trzymajcie si臋 i... Stay tuned mordki kochane!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...