Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Last week
  2. Earlier
  3. Siema mordy i mordeczki, W listopadzie mieliśmy mały zastój, Eselon ogarnia studia(sesja za pasem), Crumb walczy z telefonem, MacieG miał wolne (kiedyś trzeba odpocząć), ja się opierdalam jak zawsze, za to PezeM wyprodukował kodu za pięciu i dziś przedstawię Wam efekty jego pracy. Przy każdej z prezentowanych mechanik znajdziecie standardowo krótki opis oraz klip. Zaczynamy! Animacje postaci Jako pierwsze, chcemy Wam zaprezentować menu animacji, a w nim - animowany podgląd ruchów postaci, dzięki niemu będzie Wam łatwiej nawigować pośród wszystkich wariantów i wybrać najbardziej odpowiedni dla zaistniałej sytuacji w grze. Ponadto możecie sobie zapisać swoje najczęściej używane animacje do "Ulubionych" oraz zbindować je pod kombinacją klawiszy ALT+1-9 uzyskując do nich szybki dostęp. Radar policyjny Wozy policyjne wyposażone będą w radar, najnowszy model zmierzy prędkości pojazdów za i przed radiowozem, klasyk w najnowszym wydaniu. Tutaj bez udziwnień, bo jak coś już jest zajebiste, to nie ma co poprawiać. Dodatkowo policjanci będą mieli dostęp do szybkiego menu, w którym będą mogli zarządzać zgłoszeniami. Na posterunkach czekać na Was będą NPC, z którymi będziecie mogli wejść w interakcję - dowiedzieć się najważniejszych informacji o formacji policyjnej Los Santos, jak wyrobić poszczególne licencje, pobrać i zdać służbową broń i odznakę. System reputacji Dzięki systemowi reputacji, seryjni zabójcy cieszący się złą sławą nie będą obsługiwani w sklepach. Złoczyńcy, nie martwcie się, swoje grzechy będziecie mogli odkupić lub odpokutować w legalnej pracy, przyczyniając się do społecznego dobrobytu całej wyspy, ale o tym innym razem. Pasek stanu waszej karmy będzie widoczny pod paskiem najedzenia i nawodnienia postaci. Nawigacja GPS Zdarzyło Wam się kiedyś zabłądzić w mieście albo skręcić w niewłaściwą ulicę? Nawigacja GPS poprowadzi Was z punktu A do punktu B, na bieżąco instruując Was głosowo jak zachować się na drodze. Tutaj pozwolimy sobie zostawić trochę tajemnicy na premierę, ale mogę Was zapewnić, że warto będzie czekać! Licencja na posiadanie broni Za nielegalne posiadanie broni można iść siedzieć, wiadomo. Na szczęście dzięki tej mechanice będziecie mogli wejść w posiadanie licencji na broń, dzięki niej żadna parówa z LSPD nie będzie Was mogła za to wsadzić do ciupy, no chyba, że go postrzelicie... Status posiadanych licencji będzie można sprawdzić w dowodzie osobistym, który prezentowaliśmy w poprzednim DevBlogu. I to by było na tyle z rzeczy które udało nam(PezeM'owi) się zamknąć w listopadzie. Wciąż pracujemy nad implementacją LSPD, ale jest to spory kawał kodu do napisania, dlatego też rozbiliśmy sobie to zadanie na wiele mniejszych, dzięki czemu będzie nam łatwiej ogarnąć poszczególne mechaniki i prezentować je Wam w kolejnych odsłonach z cyklu Oesis DevBlog. A tymczasem trzymajcie się i... Stay tuned mordki kochane!
  4. Za nami wakacje oraz zapowiedziany w ostatnim blogu Oesis meeting w stolicy. Witamy ponownie po dwóch miesiącach pracy i dziękujemy za ciepły odbiór poprzednich dev blogów. Na scenie GTA RP zawrzało, a u nas na pokładzie powitaliśmy kolejnych developerów, dziś będziecie mogli przeczytać o efektach ich pracy. Naprawiliśmy sporo bugów i przygotowaliśmy sobie kolejne narzędzia do pracy, ale przejdźmy do konkretów. Eselon przygotował dla Was bankomaty (których interfejs wygląda obłędnie, oby działał równie dobrze). W grze spotkacie się z trzema rodzajami pieniędzy - środkami bankowymi, gotówką i brudnymi pieniędzmi, ale o tym innym razem. Gotówkę będziecie mogli wypłacać zarówno z bankomatów, jak i w placówkach banku, natomiast brudne pieniądze będą miały jedynie wartość czarnorynkową (hmm, a może by tak przepuścić ją w kasynie?). Skoro tak dobrze poszło mu z bankomatami to za ciosem przygotował interfejs Los Santos Customs. Właśnie, LSC i bankowość. Warstwą logiczną zajął się MacieG, z rozpędu zrobił też interakcję z pojazdami, wypożyczalnię samochodów i załatał parę bugów. No i Maćku, ta mechanika przenoszenia przedmiotów jest kozak w ku… Jest kozak po prostu. Najmłodszy stażem w Oesis developer - PezeM, w drużynie dopiero kilka dni, a już przygotował salon tatuażu. Co powie mama? Mówiła: na czole se zrób. Mamo, tego nie da się zmyć mydłem. Crumb był odpowiedzialny za dowód osobisty, mechaniki interpersonalne, logikę dla bankomatów i prototyp systemu wzmocnień dla postaci (buffy). Duża część jego pracy to także poprawki i narzędzia administracyjne. No i jeszcze ktoś musi pilnować Maćka, dzięki Crumb. Jak zawsze za wszystkie pomysły na rozgrywkę odpowiedzialny był w głównej mierze Wiechur. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile tekstu potrafi on wyprodukować, żeby opracować konspekt dla naszych programistów. Dodatkowo ciągle wymyśla nowe rzeczy, a aktualnie rozpisuje szczegóły i zadania do stworzenia LSPD. Jak już jesteśmy przy służbach, to rozpisaniem EMS zajmie się o Jezus Natasha Kopekk i to właśnie mundurowymi zajmiemy się w najbliższym czasie. Jednocześnie chcemy przeprosić, że jeszcze się tym nie zajęliśmy, ale wrzesień to był dla nas czas wakacji, rozmyśleń i organizacji pracy. Dzięki, że z nami jesteście. Im więcej nas jest tym bardziej czujemy się zmotywowani, dodatkowo powerup w postaci dwóch kolejnych programistów mocno odciążył Maćka i Crumba. Serduszka dla nich, bo wszystko co dla was robią, robią za darmo (chociaż zazwyczaj dobrze się przy tym bawią). Stay tuned and boost our discord MORDY.
  5. Polski roleplay zawdzięcza swój rozgłos platformie FiveM. Wiele osób, w tym my, tworzyło na niej swoje serwery dorzucając nowe pomysły i rozwiązania. Z upływem czasu zaczęliśmy obserwować pewną stagnację rozwoju tej modyfikacji. Obiecywany bardzo długo OneSync okazał się porażką a niestabilne i zasobożerne serwery oparte o tą technologię funkcjonują do dnia dzisiejszego. Ciągle problemy z synchronizacją, częste crashe, ciągłe ignorowane krytyczne błędy związane z zabezpieczeniami i okropne spadki FPS to mankamenty, które setki graczy decydują się znosić. Nasz zespół uznał, że inwestowanie swojego czasu w tak ubogo rozwijaną platformę nie ma większego sensu. Prostota pisania modułów w FiveM (Lua) przyciąga do siebie ludzi z którymi nie chcielibyśmy być kojarzeni. Postanowiliśmy rozpocząć pracę nad nowym, przełomowym projektem opartym o nową platformę. Początkowo wybór padł na RageMP. Po pewnym czasie prac, naszą uwagę przykuła dopiero wychodząca na światło dzienne modyfikacja do GTA, mowa tutaj o alt:V. Co przekonało nas do zaprzestania prac na Rage i przeniesienie się na alta? Powodów jest kilka, między innymi: lepsza synchronizacja graczy i pojazdów (Porównywalna do Gta:Online), bardziej przyjazne API i zdecydowanie lepszy kontakt z dev teamem. Aktualnie pracę nad serwerem alt:V pracujemy już kilka miesięcy i wszystko wskazuje na to, iż jest to aktualnie najbardziej rozwinięta platforma z najlepiej prosperującą przyszłością. Wystarczy wykazać odrobinę chęci i dać szansę alt:V, aby przekonać się, że na wcześniej opisanego FiveM'a już nie powrócicie. Poniżej przedstawiamy tabelę wykazującą najważniejsze różnice pomiędzy projektem FiveM, RageMP oraz Alt:V. Alt:V FiveM RageMP Liczba slotów 4095 32-100 1000 Aktualizacje Codziennie, wprowadzające nowe i unikatowe rozwiązania, dodatkowo stosowane są głosowania w których programiści mogą wybrać jakie rozwiązanie preferują Niedopracowane, niestabilne (OneSync, Mumble). . Rzadkie, bugi naprawiane po ponad roku od zgłoszenia. Zawartości z najnowszego DLC często z opóźnieniem. Stabilność Pełna stabilność rozgrywki. Częste crashe z niewiadomych przyczyn, problemy podczas wybuchów itp. Pełna stabilność rozgrywki. Synchronizacja Perfekcyjna, porównywalna do GTA:Online Poprawna synchronizacja niemalże wszelkich wbudowanych elementów i animacji. Problemy z synchronizacją pedów w sytuacjach takich jak ragdoll. Sztuczna inteligencja API Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Bardzo przyjazne dla developerów Brak podstawowych eventów, słabo rozwinięta dokumentacja. Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Mało przyjazne dla developerów Serwery Zbudowane od podstaw, w pełni wykorzystują możliwości silnika GTA dzięki perfekcyjnej synchronizacji W większości przypadków sklejki modułów wykonanych przez Community. Zbudowane od podstaw, częste problemy z synchronizacją które utrudniają rozgrywkę. Jak widzicie, alt:V całkowicie przewyższa konkurencje pod dosłownie każdym względem. Dodatkowo, w przeciwieństwie do pozostałych alternatyw, z developerami alta utrzymujemy bardzo dobry kontakt, są bardzo pomocni i otwarci na propozycje społeczności. Sprawia to, że każdy zdrowo myślący człowiek któremu nie straszne są: zdecydowanie wyższy poziom trudności i większy nakład pracy, wybrałby alt:V. My już wybraliśmy, teraz pora na Ciebie ?
  6. Poszukujemy grafika. Czego oczekujemy od kandydatów? Przede wszystkim zależy nam na umiejętności tworzenia grafik w dowolnych programach. Nie wymagamy pracy na pełen etat, ale im więcej wolnego czasu tym lepiej. Mile widziane: Grafika wektorowa i studia na ASP. Zajawka do tworzenia i chęć rozwoju. Pozytywne nastawienie do wspólnej pracy. Co oferujemy: fame dojebany koszulkę teamu Oesis po 3 miesiącach owocnej współpracy miłą atmosferę wzajemne wsparcie w rozwoju Jeśli czujesz że możesz nas wesprzeć, swoje portfolio wyślij do Zarządu Oesis. FAQ Ile zarobię jako grafik? Projekt jest robiony z pasji, zupełnie non-profit, więc nic. Co z tego będę miał? Sam musisz ocenić. Satysfakcję/rozwój/przygodę/inne - sam wybierz. Oprócz tego, tak jak pisaliśmy wyżej, dorzucimy po 3 miesiącach wypasioną koszulkę teamu Oesis. Jak wygląda kwestia praw autorskich? Chcielibyśmy, aby wszystko, co wytworzysz, było dostępne dla projektu, niezależnie od dalszych losów naszej współpracy. Jak będzie wyglądał proces rekrutacji? Przede wszystkim zależy nam na twoich dotychczasowych pracach, im bogatsze portfolio tym lepiej. Dowiedz się więcej o naszej ekipie w tym poście.
  7. Na chwilę obecną nabór na programistów jest zamknięty. Jeśli mimo wszystko czujesz, że z jakiegoś powodu będziesz wnosił super wartość, skontaktuj się z nami. Ogłaszamy nabór do dev teamu Oesis. Czego oczekujemy od kandydatów: umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów zdolność analitycznego myślenia JavaScript na poziomie płynnym Mile widziane: TypeScript C# Git React bazy danych (NoSQL, w szczególności Mongo) NodeJS doświadczenie w AltV/Fivem/GTA V native scripts Co oferujemy: fame dojebany ? koszulkę teamu Oesis po 3 miesiącach owocnej współpracy miłą atmosferę wzajemne wsparcie w rozwoju Jeśli czujesz, że możesz nas wesprzeć pisz do Zespołu Oesis na discordzie. FAQ Jakich narzędzi/stacku używacie w projektach? Projektowo: Bardzo elastyczny Kanban, wsparty Jirą Developersko: AltV Github UI: JS, React, UIKit client: TypeScript (JS) server: TypeScript (NodeJS), MongoDB / możliwość w C# API: JS (NodeJS + Express) Ile zarobię jako developer? Projekt jest robiony z pasji, zupełnie non-profit, więc nic. Co z tego będę miał? Sam musisz ocenić. Satysfakcję/rozwój/przygodę/inne - sam wybierz. Oprócz tego, tak jak pisaliśmy wyżej, dorzucimy po 3 miesiącach wypasioną koszulkę teamu Oesis. ? Jak dużo czasu muszę poświęcić na projekt? Przede wszystkim - nic nie musisz. Poświęcasz swój prywatny czas. Mamy swoje rodziny, zainteresowania, prace/szkoły itd. więc nie szukamy osób na 8 godzin dziennie (choć byłoby fajnie ? ). To zabrzmi bardzo ogólnie, ale tylko w taki sposób możemy określić swoje oczekiwania - byłoby dobrze widzieć efekt Twojego wkładu chociaż raz w tygodniu. Jak wygląda kwestia praw autorskich? Chcielibyśmy, aby wszystko, co wytworzysz, było dostępne dla projektu, niezależnie od dalszych losów naszej współpracy. Aby zapewnić nam dostęp do Twojej pracy twórczej oraz abyś sam/a miał/a z tego tytułu satysfakcję proponujemy model open source dla Twojej pracy lub zrzeczenie się praw na rzecz projektu. Czy będę miał dostęp do zasobów Oesis? Do czasu uruchomienia bety nie będziemy udostępniać dotychczasowego kodu źródłowego poza Zarząd. Moduły, które będziesz tworzył, powinny być niezależne od istniejącego kodu, a jeśli wystąpi konieczność integracji, zostaną dostarczone konieczne do działania części/moduły. Z biegiem czasu, jeśli będziemy się czuli ze sobą dobrze uzyskasz dostęp do coraz większej puli zasobów Oesis. Z kim będę ściśle pracować (czyt. kto jest obecnie w Dev Teamie)? MacieG - robokop, na native'ach GTA zjadł zęby, ogarnia w sumie wszystko, a jak nie ogarnia to daj mu chwilę i będzie Zaspany - zawodowy devops, 6 lat expa, u nas ogarnia infrastrukturę Crumb - zawodowy developer, 9 lat expa, u nas ogarnia wszystko po trochu ? Więcej o całym zespole Oesis znajdziesz w tym poście:
  8. Zasady na jakich gracz będzie uznawany że jest na WL są oficjalnie nieokreślone. Po zamknięciu serwera FiveM ranga Oesis została zastąpiona "Ferajna Oesis" którą posiadają osoby będące w tym okresie czasu na discord. Ferajna Oesis ma swoje zastosowanie i będzie wykorzystane. Jeżeli pojawi się nowy rodzaj rangi np. alt:V związany z WL również będzie informacja. Na dzień dzisiejszy jest możliwość otrzymania rangi między innymi Ninja, Media, Znajomi Oesis. Oczywiście każda ranga ma swoje wymagania.
  9. Witam, przychodzę z zapytaniem odnośnie rekrutacji. Przy powstawaniu pierwszej edycji Oazy przeszedłem rekrutację na serwer pozytywnie. Jednakże z powodu że GTA RP lekko mi się znudziło, przestałem grać oraz wyszedłem z serwera Discord. Jednakże teraz, po powrocie na serwer Discord, nie mam rangi Oazowicza (czy jakkolwiek to nazwać) - co było do przewidzenia. Tutaj pojawia się moje pytanie - czy żeby móc zagrać na trzeciej edycji serwera, muszę ponownie przechodzić rekrutacje? Jako załączniki dodaję wiadomość z Discorda od bota Oesis, oraz wiadomość którą wysłałem do jednej z osób rekrutujących - poprosiła ona o imię i nazwisko postaci, gdyż były one trudne do zapisania ?
  10. Myślę o życiu...

  11. Mamy za sobą najbardziej intensywny miesiąc, prace idą do przodu, serwer coraz bardziej przypomina miejsce do rozgrywki, a nie pusty sandbox ze zlepkiem komend. W lipcu zrobiliśmy reorganizację planu do startu bety, był to miesiąc przemyśleń, ale i ciężkiej namacalnej pracy. Ale nie tak szybko, jeszcze nie skończyłem pisać, w końcu to blog, a nie pokaz slajdów! ;). Jakiś czas temu pisaliśmy (konkretnie Maciek), że przechodzimy z RageMP na Alt:V. Dzisiaj widzimy, że była to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Na chwilę obecną Alt:V pomyślnie przeszło próbę obciążenia 300 graczami, serwery były stabilne i nie pociły się. Synchronizacja była perfekcyjna. Nie tylko to nas cieszy, cieszy nas też to, że praktycznie w dzień aktualizacji GTA:O Diamond Casino & Resort dostaliśmy nowy interior i wszystkie native’y z tym związane dzięki czemu od razu zaczęliśmy pracę i już mamy działające automaty do gry. Maciek się uparł, zrobił reverse engineering i mamy je, prawdopodobnie jako pierwsi na świecie. Wiem, szkoda tylko, że jeszcze nie możecie zagrać ale wierzcie nam lub nie - my też nie możemy się doczekać kiedy udostępnimy serwer. Oczywiście w pełni oskryptowany przez nas dzięki upartości ale i talentowi Maćka (zmusił mnie żeby to napisać ? nie no, żart, napisałem to z czystego serca ? ). Kilka słów od Maćka: "tylko plz, daj tam tą notatkę, że ekran będzie gitówa w kurwę". Nie wiem w sumie o co mu chodziło bo dla mnie już jest gitówa :). Alt:V ma praktycznie natychmiastowy support, bo tworzą go tacy sami zapaleńcy jak my, dzięki czemu mamy wsparcie u źródła. Projektowo podzieliliśmy Oesis 3.0 na kilka części. Bardzo ogólnie na: Podstawy, Prace i frakcje, Pojazdy i Crime. Może niewiele Wam to powie na takim poziomie ogólności ale kończymy już Podstawy. Dla przypomnienia tak wyglądało inventory miesiąc temu: A tak wygląda dzisiaj: Bardzo dużo czasu kosztowało nas stworzenie sensownego systemu ubrań. Każdy z nas wie jak wygląda to na innych serwerach - masz rzucony ochłap i musisz dopasować tak, aby nic Ci nie wystawało przez teksturę niekompatybilnej kurtki. U nas wszystko co będzie można ubrać, będzie można dopasować, nawet rękawiczki czy inne dodatki. W tym celu ręcznie sprawdziliśmy około 2*250*300 (150 tys. sic!) zestawów ubrań, w tym z nowego DLC. Trwają właśnie ostatnie szlify pracy w mieście. Wczoraj skończyliśmy testować i implementować ostatnie poprawki do pracy nurka i farmera. Obecnie pracujemy nad trzecią pracą. Oraz już mamy zaplanowany rozwój prac w dalszej perspektywie, po starcie serwera. Niewielki wycinek Crime widzieliście w poprzednim dev blogu i prawdopodobnie więcej nie zobaczycie do startu serwera ze względu na to, że obok podstaw, będą to główne mechaniki gry i nie wszystko chcemy zdradzić przed startem. Za pojazdy bierzemy się zaraz po skończeniu na tip top “Podstaw” i “Prace i Frakcje” ale Maciek obiecał, że to weźmie i zrobi w 3 dni (aczkolwiek założyć się nie chciał, więc realnie tydzień ;)). Pamiętajcie, że to co widzicie tutaj to tylko wycinek wyrwany z kontekstu. Wiele rzeczy trzymamy w tajemnicy żeby nie spojlerować wszystkiego przed startem. Część rzeczy zapewne ulegnie też zmianie (na lepsze, a jak!). Po prostu miejcie to na uwadze :). Na ten moment to wszystko czym chcemy i możemy się z Wami podzielić. Tak jak wcześniej pisałem Oesis 3.0 to nie będzie kolejny serwer RP. Administracje wielu serwerów kładą nacisk na cudowne RP (z różnym skutkiem), kosztem mechanik. My chcemy pokazać, że dobra mechanika może iść w parze z dobrą jakością RP, co z resztą codziennie udowadnia Nopixel. PS. 23 sierpnia będzie kac wawa aka spotkanie ekipy Oesis, trzymajcie kciuki żebyśmy wrócili cało do domów ?
  12. Mam dobrą i złą wiadomość. Zacznę od złej - cytatu dziś nie będzie, bo jakoś nic nie przychodzi mi do głowy, a wartość to Ci wątpliwa, więc po prostu nie będzie ;). Taki mamy klimat. Dobra wiadomość to cała reszta tego wpisu, na który serdecznie Was zapraszam ? Nudny dobrego początek Na sam wpierw chciałbym trochę posmęcić, więc będzie trochę nudno ale obiecuję mięso w kolejnych akapitach. - Ile można robić serwer RP? - zapytał Zenon, po czym tupnął nogą i włączył FiveM. A no można, pod warunkiem, że chce się zrobić coś więcej niż powielany tak ochoczo na polskiej scenie schemat - FiveM, kradziony kod, kradzione pomysły, dramy i niańczenie streamerów kosztem RP. Od samego początku mieliśmy cel, który jest dla nas pierwszorzędny do dziś - zrobić coś co spodoba się Wam, a w konsekwencji widząc Waszą radość, nam. Dlatego chcieliśmy Wam bardzo gorąco podziękować za cierpliwość, wyrozumiałość i częste słowa wsparcia bez których ten devblog by nie powstał. Ciągniemy to tyle czasu, że nie jesteśmy w stanie stwierdzić kiedy serwer ruszy ale jedno jest dla nas pewne - RUSZY! I mogę z dużym przekonaniem powiedzieć, że będzie to jedyny serwer w Polsce i jeden z niewielu na świecie z rozrywką na tak wysokim poziomie. Ostatecznym wypełnieniem będziecie oczywiście Wy, gracze, na których, tak jak Wy na nas, liczymy. Blah, blah, blah, gdzie to mięso? Nie będziemy zdradzać wszystkich szczegółów. Więc przepraszam jeśli poczujecie, że część informacji będzie lakoniczna, natomiast chcemy dbać o naszą własność intelektualną. Przynajmniej do czasu startu serwera :). Co więc mamy? system logowania kreator postaci telefon system garażów system salonów samochodowych system prac oraz implementacje prac: farmera i nurka system napadów inne, mniej lub bardziej znaczące detale It’s serious Meh ale co to za mięso, zero konkretów! Tak, jesteśmy skupieni na pracy i nie chcielibyśmy zobaczyć naszych pomysłów na innych serwerach przed naszym startem. Będziemy oszczędni w słowach ale ostatecznie nie będziecie zawiedzeni, mocno w to wierzymy. Możemy podzielić się pewnymi zajawkami, np. że napad na bank, sklep czy jubilera nie będzie wyglądać tak tandetnie, jak jesteście do tego przyzwyczajeni. RP nie musi być wspierane przez toporny interfejs: Dbamy o najmniejsze detale: … o wygodę interakcji: Tiaa, to kiedy zagramy? ¯\_(ツ)_/¯ Nie no, poważnie, jeszcze nie wiemy ? Mamy pełen backlog zaplanowanej pracy. Z resztą Wy macie wakacje, więc cieszcie się póki co pogodą, rodziną, czym tam chcecie. My wyrobimy normę przed komputerem za Was - tak, aby po wakacjach spróbować wyjść z czymś konkretniejszym. W najbliższym czasie skupimy się na kilku rzeczach, o których powiemy coś więcej w kolejnym blogu: system ekwipunku i craftu LSPD i EMS system sklepów i stacji benzynowych misje wytwarzania i dystrybucji kontrabandy To już wszystko na dzisiaj. Dziękujemy za uwagę i zapraszamy na kolejną część. Chcieliśmy przy okazji podziękować naszemu koledze z Chicago - Mafia#3276 za ogromne wsparcie przy starcie z AltV oraz nieocenioną pomoc w stworzeniu kreatora postaci. Pozdrawiamy, Zespół Oesis
  13. Oesis Dev Blog - Tydzień Ósmy ”Problem z programistami jest taki, że nigdy nie da się powiedzieć, co robią, zanim nie jest za późno” – Seymour Cray Witam serdecznie w podsumowaniu już ósmego tygodniu prac nad projektem Oesis 3.0! Przez ostatnie 2 tygodnie w naszym projekcie zostały podjęte dość poważne decyzje, o których dowiecie się w dzisiejszym DevBlogu. A więc bez zwłoki przejdźmy do omówienia rzeczy, które uległy zmianie od ostatniego artykułu! Około 1.5 tygodnia temu miało miejsce dość interesujące wydarzenie. Otóż projekt Alt:V, który obserwowaliśmy od dłuższego czasu, rozpoczął oficjalne beta testy, w których nasza ekipa brała udział. Na początku na serwerach przygotowanych przez twórców, a kilka dni temu rozpoczęliśmy pracę z własnym serwerem, korzystając z tej modyfikacji. Synchronizacja, jaką oferuję Alt:V jest już w tym momencie (na etapie beta testów), prawie że doskonała. Jak twierdzą twórcy, postęp prac nad synchronizacją został ukończony w 95%. W praktyce oznacza to, że nawet jeśli pasażer w samochodzie zmieni stację radiową, to wszyscy zobaczą animację tej zmiany. Alt:V w naszych oczach stał się idealną alternatywą dla RageMP, gdyż oferuje on nielimitowaną dużą ilość slotów (ograniczaną tylko i wyłącznie przez maszynę), oraz świetną synchronizację znaną z GTA:Online... Dlatego postanowiliśmy rozpocząć przenoszenie dotychczasowego postępu na tę platformę! A więc to, co teraz robimy to dostosowywanie naszego kodu z Rage do funkcji i struktury Alt:V — informując przy tym twórców modyfikacji o napotkanych błędach, bo jak wiemy, podczas beta testów mogą one występować i jest to norma. Przepisując nasz kod, również go dopieszczamy. Rozpoczęliśmy też korzystanie z innych technologi, które ułatwią nam pracę w perspektywie długofalowej. Technologie, które używamy w tej chwili do tworzenia naszego serwera: Bardzo mi przykro, że nie mogę wam tutaj pokazać cudownych, nowych funkcjonalności, ale obiecuję wam, że przyjdzie czas i na nie! Żeby nie było tak smutno to... Jest mi niezmiernie miło poinformować, że nawiązaliśmy developerską współpracę z amerykańskim projektem serwera Role Play o nazwie GoodFellas Roleplay! Współpraca ta powinna zaowocować lepszym rozwojem obu projektów. Klikając poniższą grafikę, możecie przejść do forum tego projektu.
  14. OESIS DEV BLOG TYDZIEŃ SZÓSTY "Zanim powiesz coś mądrego sprawdź czy masz zapięty rozporek" ~Vega 2019 W szóstym tygodniu nasza ekipa skupiła się na rozpisywaniu teoretycznych podstaw służb, stworzeniu kolejnych mechanizmów pracy policji, projektu GUI, zaimplementowaniu narzędzi dla administracji z poziomu gry oraz rozpoczeliśmy pracę nad systemem zniszczeń samochodów. Nie przedłużając, przechodzimy do najświeższych informacji z pracowni Oesis. Kącik koncepcji Całonocne rozmowy rodem z komedii romantycznych. Ostatnio bardzo dużo czasu poświęciliśmy nad debatowaniem na tematy wszelakie dotyczące schematów funkcjonowania służb, ekonomii i wielu innych. W związku z tym nie mamy wam zbyt wiele do pokazania ale wpadliśmy na kilka ciekawych pomysłów z którymi chciałbym się teraz z wami podzielić. Zaznaczam że nie wszystko z kącika koncepcji musi znaleźć się w finalnej wersji projektu. Dla policji planujemy przygotować system badania miejsca zbrodni, przeprowadzania śledztwa oraz bardziej komfortowe miejsca pracy, takie jak nowe komendy, areszty i tym podobne. Nie zapominajmy o ukochanych medykach, którzy dokładają wszelkich starań by ratować życie obywateli. Coraz bliżej rzeczywistości zdają się znajdować medyczne nosze i działające wózki inwalidzkie, którymi dzielni ratownicy będą mogli transportować poszkodowanych w bezpieczny sposób. Planujemy możliwość wkręcenia czerwonych kółek do wózka aby zwiększyć Vmax, aczkolwiek jest to tylko propozycja. Pozostałe aspekty pomysłów. Co do ekonomii i czysto mechanicznych rzeczy zdradzić wam za wiele nie mogę, więc na ten moment musi wystarczyć wam informacja że przykładamy się do tego tematu najlepiej jak możemy aby nie zawieść waszych oczekiwań co do rozgrywki. Aktualnie na głównej tablicy przypięty jest koncept zrobienia dwóch rodzajów ekonomii pod dwa rodzaje graczy, niestety reszty informacji na ten temat dowiecie się w następnych devblogach lub w grze! BONUS Rozpisujemy projekty prac legalnych i tych mniej legalnych tj, taksówkarz, mechanik lub bezdomny menel! Kącik Praktyczny Z przykrością informuję was iż kilka dni nasz główny developer poświęcił na naprawę i konserwację sprzętu. Pomimo tego dołożyliśmy wszelkich starań aby nadrobić te zaległości, przechodzimy do pamiętnika developerów część pierwsza. Zakończone zostały prace nad GameMaster Panelem, od dzisiaj administratorzy będą mieli możliwość zarządzać przedmiotami i sklepami z poziomu gry bez udziału developera, co znacznie przyspieszy pracę. Dokonaliśmy również kilku usprawnień blipów pozwalających na łatwiejsze ustawianie i zarządzanie nimi z poziomu bazy danych. Stworzyliśmy w pełni funkcjonujący schowek dla policjantów pozwalający na podejmowanie sprzętu przez funkcjonariuszy w mało inwazyjny sposób. Dużo czasu pochłonęła praca na systemem zniszczeń pojazdów, na ten moment udało nam się stworzyć mechanikę pozwalającą na konwersję obrażeń karoserii na obrażenia silnika aby wyeliminować błędy w uszkodzeniach spowodowane fizyką gry. Nad czym teraz pracujecie i co planujecie robić dalej? Aktualnie pracujemy nad wprowadzeniem oryginalnego projektu HUD'u i GUI, nasi developerzy boży pracują nad dopracowywaniem aktualnie wprowadzonych skryptów aby wyeliminować błędy i problemy z optymalizacją. Na dzisiaj to wszystko, dziękuję za uwagę i widzimy się za tydzień w kolejnym devblogu Oesis! Podpisano Kopekk
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...