Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Last week
  2. Ostatnia Prosta? Daaawno nic nie pisaliśmy, ale to bynajmniej nie znaczy, że nic nie robimy! Od ostatniego devbloga (luty) pojawiło się tak dużo rzeczy, że ciężko je wszystkie zliczyć i opisać, ale spróbuję Z góry mówię, że będzie mało czytania, filmów i gifów, co wynika nie tylko z mojego lenistwa i braku czasu, ale głównie z tego, że chcielibyśmy, abyście sami zobaczyli te mechaniki i przekazali odpowiedni feedback podczas beta testów. Jeśli jesteś zainteresowany udziałem w testach wpadnij na naszego Discora na kanał Testowanko > zapisy. Przy okazji, niezmiennie i niezmiernie, chcielibyśmy podziękować naszym patronom na Patreonie: Darkowi, M Klemensowi oraz szczególne podziękowania dla naszych naczelnych Ninja: Niciana i HoStUUU, którzy nieprzerwanie wspierają nas od marca (ale nie tylko!). Wielkie Wam wszystkim dzięki!. Jeśli ktoś chciałby wesprzeć naszą pracę, będzie nam niezmiernie miło - https://www.patreon.com/oesis. Zmiany ogólne Może na początek mapa centrum, niech to da ogólny zarys jaki ogrom pracy został do tej pory włożony. Jeśli kogoś to martwi - okolice Paleto i Sandy, również są bogato obłożone. Brak AI, czyli ruchu ulicznego, częściowo kompensujemy dynamicznym respawnem samochodów w losowych lokalizacjach na całej mapie. Liczba i miejsca pojawiających się samochodów powinna pozwolić na komfortowe prowadzenie rozgrywki. To co widać na mapie to jest tylko część rozgrywki. Od początku nam zależy, aby rozgrywka była niespotykana, więc mamy całą masę interaktywnych obiektów, które działają wszędzie. Mam na myśli np. bankomaty, automaty do napojów/kawy/papierosów, stacje benzynowe, rośliny, śmietniki i inne. W praktyce oznacza to, że jeśli znajdziesz interaktywny obiekt na mapie, to możesz mieć pewność, że będziesz mógł go użyć (w przeznaczony dla niego sposób) w dowolnym miejscu gdzie się znajduje. Próbujemy osiągnąć efekt, w którym rozgrywka jest mocno oparta o crafting i zawody. Policjanci i złodzieje Mechaniki policyjne są krótko mówiąc obszerne i dopieszczone. Wszystko co widać poniżej w tablecie policyjnym jest w pełni funkcjonalne. Jeśli chcecie zobaczyć to w szczególe - zapraszamy na beta testy, podczas których możesz wcielić się w policjanta. Doszły możliwości włamań, kradzieży samochodów (i tajnego systemu pasera!). Zdrowie System zdrowia również będzie oparty o system przedmiotów i zawodów. Posiadając odpowiednie przedmioty będziemy mogli z niektórych chorób uleczyć się sami, jednak zawód medyka będzie robić to skuteczniej. Rozgrywka Do kasyna doszła gra w pokera Samochody dorobiły się dodatkowych możliwości: Niektóre elementy UI przeszły większy lub mniejszy facelifting: Dodano możliwość rywalizacji w wyścigach. Możliwość legalne handlu pojazdami Pojawiły się sklepy... łowiska… ...stacje benzynowe I wiele, wiele innych (serio! przykład - śmieciarz, zlecenie dostępne jedynie, gdy śmietniki w grze zostaną zapełnione przez graczy), których opisanie zepsuło by rozgrywkę i zabawę z odkrywania. To kiedy startujemy? Chcielibyśmy, abyście mieli czas pograć zanim wyjdzie Cyberpunk 2077 i piszę to w szczerej nadziei, że obecna data premiery nie zostanie kolejny raz przełożona :). Nie chcemy się jeszcze konkretnie deklarować, bo brakuje kilku kluczowych mechanik, które dopełnią serwer, ale ostatnimi czasy zaczęliśmy dostrzegać metę (a tak naprawdę start, bo po nim mamy już zaplanowane całe mnóstwo kolejnych mechanik i zmian). Dzięki i mamy nadzieję do zobaczenie na serwerze (lub w kolejnym blogu, chociaż nie jestem pewny czy będzie ;)). Zespół Oesis.
  3. Witam, witam ponownie się widzimy tym razem w następnym poradniku który przyda się osobą które za bardzo nie interesują się samą budową plików Alt:V. W dzisiejszym poradniku wytłumaczę wam działanie pliku altv.cfg który znajduje się w głównym katalogu naszej aplikacji. U was plik może mieć inną ikonę (taka jaka jest przy pliku altv.cache lub history.servers) dlatego że otwieram domyślnie plik altv.cfg za pomocą edytora tekstu atom. Spokojnie, nic nie musicie pobierać, zwykły notatnik wystarczy, klikacie na altv.cfg prawym przyciskiem myszy po czym szukacie opcji "otwórz za pomocą" i notatnik. Jeśli nie macie notatnika w proponowanych klikacie "Wybierz inną aplikacje" i tam już powinien być notatnik lub inny edytor tekstu. Po otworzeniu ukaże wam się taka część kodu oraz dodatkowe opcje z ustawieniami voice których nie ruszamy bo ich nie używamy. Posiadamy parę kombinacji w każdej linijce: Branch: stable -> release beta -> rc alpha -> dev Debug: true - Włącz false - Wyłącz gtapath: Tutaj najlepiej nic nie dotykać ze względu że to jest nasza ścieżka plików w której mamy zainstalowane GTA V. ignoreLowPriorityProps: true - Włącz, false - Wyłącz. lang: Języków mamy bardzo dużo i sam osobiście nie znam każdego skrótu ale podam wam trzy podstawowe: pl - Polski, en - Angielski, de - Niemiecki. lastip: Ogólnie ta opcja służy do tego że po wejścia na alt:v mamy ostatni serwer z którym możemy się od razu połączyć i dzięki tej opcji możemy zmienić ip z poziomu plików ale radzę tego nie dotykać. name: Nasza nazwa na Alt:V. netgraph: true - Włącz, false - Wyłącz. streamerMode: Opcja dla streamerów, mówiąc szczerze nie mam pojęcia co usuwa a co dodaje. W razie pytań zapraszam do pisania w wiadomości prywatnej na forum lub na discordzie: Konus#0469
  4. Earlier
  5. Poszukujemy grafika. Czego oczekujemy od kandydatów? Przede wszystkim zależy nam na umiejętności tworzenia grafik w dowolnych programach. Nie wymagamy pracy na pełen etat, ale im więcej wolnego czasu tym lepiej. Byłoby miło jakby kandydat miał doświadczenie w zagadnieniach UX. Portfolio (w jakiejkolwiek formie) jest wymagane. Na pewno nie szukamy osób na chwilową "zaczepkę". Jesteśmy zgraną ekipą, lubimy co robimy i szukamy osób, które wejdą w ten klimat :). Co miałbym robić dbać o estetyczny wizerunek Oesis tworzyć grafikę na potrzeby UI do gry (raster, wektor, webdesign) tworzyć grafikę na potrzeby Oesis (loga, banery, jakieś drobne materiały marketingowe) tworzyć ikony przedmiotów do ekwipunku w grze doradzać w kwestiach UX dla tworzonych funkcjonalności w grze Co oferujemy: fame dojebany koszulkę (lub kubek) Oesis po 3 miesiącach owocnej współpracy miłą atmosferę wzajemne wsparcie w rozwoju Jeśli czujesz że możesz nas wesprzeć, swoje portfolio wyślij do Zarządu Oesis na discordzie. FAQ Ile zarobię jako grafik? Projekt jest robiony z pasji, zupełnie non-profit, więc nic. Co z tego będę miał? Sam musisz ocenić. Satysfakcję/rozwój/przygodę/inne - sam wybierz. Oprócz tego, tak jak pisaliśmy wyżej, dorzucimy po 3 miesiącach wypasiony kubek teamu Oesis. Jak wygląda kwestia praw autorskich? Chcielibyśmy, aby wszystko, co wytworzysz, było dostępne dla projektu, niezależnie od dalszych losów naszej współpracy. Dołączając zgadzasz się na ten warunek. Jak będzie wyglądał proces rekrutacji? Przede wszystkim zależy nam na twoich dotychczasowych pracach, im bogatsze portfolio tym lepiej. Dowiedz się więcej o naszej ekipie w tym poście.
  6. A tutaj zostawiam linkacza do filmu jak wygląda mod w praktyce :P
  7. Witam ponownie w kolejnym poradniku, dziś coś dla osób z... no właśnie do tego moda graficznego nie potrzeba dobrego komputera jeśli ci chodzi GTA to ten mod również bez żadnych problemów powinien działać ? INSTRUKCJA A więc tak zapytacie się jak pobrać taki mod graficzny pewnie jest to dosyć skomplikowane i czasochłonne otóż nie: 1. Pobieramy plik znajdujący się w tym oto linku: http://www.mediafire.com/file/x0b8zf4s49is9lu/mods.rar/file (SKAN) 2. Następnie musimy wypakować nasz plik mods.rar a następnie wrzucić go do plików z AltV. No i tyle by było z wrzucania moda graficznego. W razie pytań zapraszam do pisania w wiadomości prywatnej na forum lub na discordzie: Konus#0469
  8. Witam nowych użytkowników Oesis ? Jak wszyscy wiemy serwer jest otwarty dla wszystkich graczy, dla starych wyg jak i początkujących na Polskiej scenie Role Play więc postanowiłem wam udostępnić moje parę lat które spędziłem w fikcyjnym świecie. Poradnik kieruje dla nowych użytkowników jak i do osób które grają trochę już na serwerze Role Play lecz brakuje im tego czegoś tak zwanej smykałki do upiększenia naszej imersyjnej rozgrywki. życzę miłej lektury. Podstawy RP Role Play(RP) w wolnym tłumaczeniu "Gra Roli" (Inaczej gra fabularna) - Za górami za lasami w tawernach fanatycy fikcyjnych gier fabularnych spotykali się w tawernach przy ogromnych ławach z stołami po czym wybierali prowadzącego gry (GM) i rozpoczynali grę narracyjną pomiędzy sobą. Dzisiejsze /me to był człowiek prowadzący swoją postać a /do to tak zwany GM który prowadziła całą grę to on decydował co się stanie za winklem i w jego ramionach leżała cała rozgrywka lecz nie do końca ponieważ używano kości do gry które wyznaczały wynik gry. Aktualnie znajdujemy się w uniwersum gry Grand Theft Auto V gdzie nasz świat mamy w wymiarze 3D i nie musimy rysować map na kartkach a potem spotykać się w różnych pubach. W realiach serwera Oesis musimy stworzyć własną postać która nie zawsze jest idealna, przecież każdy ma jakieś wady a następnie zaplanować swój cel na rozgrywkę wielogodzinną która ma nam sprawiać przyjemność a nie dołować czy też przymuszać do gry. Tryb RP w rozgrywce, w Oesis AltV jest niczym innym jak jedną wielką grą aktorską w świecie 3D jest to taki globalny teatr tylko każdy jest reżyserem a zarazem aktorem. Wcielając się w naszą postać która przemierza zaludnione centra Los Santos stajemy się inteligentom częścią miasta to my decydujemy co się stanie z nami i z otoczeniem w którym się znajdujemy lecz musimy pamiętać żeby nie ingerować bez czyjejś zgody w jego otoczenie. Od momentu pojawienia się na wirtualnej mapie serwera jesteśmy w stanie zrobić wszystko, tak wszystko - widzisz ten papierek który leży obok pełnego śmietnika? możesz go zawsze podnieść i wyrzucić do innego śmietnika znajdującego się zaraz obok albo, albo patrz, widzisz to? taak to jest piłka możesz sobie ją wziąć i poodbijać od ściany... hmm coś się ta piłka nie rusza, prawda? no właśnie u mnie się ona rusza a u ciebie nie to znaczy że chyba masz słabą wyobraźnie. Jesteśmy w grze nie wszystko jesteśmy w stanie wyregulować za pomocą skryptów musisz pamiętać że wyobraźnia jest kluczem do dobrej zabawy jeśli dobrze sobie czegoś nie wyobrazisz to nadal dla ciebie to będzie przedmiot w grze a nie coś czym możesz się pobawić i sprawi ci to przyjemność a przy okazji twoja postać będzie poznawać nowe rzeczy związane z światem który ją otacza. Również możemy pracować jak to w realiach prawdziwego życia człowiek musi pracować żeby mieć jak żyć tak samo na serwerze, twoja postać musi mieć gdzie spać, co jeść i musi się czymś poruszać po wielkim mieście i jego terenach wiejskich, i teraz dochodzimy do pięknego uroku rozgrywki Role Play możesz pracować gdzie tylko chcesz, możesz zasiąść w radiowozie policyjnym czy karetce również jeśli dobrze twoja postać zna się na mechanice może zostać mechanikiem bądź pracować w gastronomi. Jak kreujesz swoją postać to leży po twojej stronie możesz być każdym, czarnuszkiem biegającym po cornerach(miejsca w które dilerzy są wysyłani żeby sprzedawać narkotyki) i sprzedającym dragi czy też biznesmenem możesz otworzyć własny biznes lub uganiać się za złodziejaszkami jako stróż prawa. Wszystko leży w twoich rękach. Przejdźmy teraz do bardziej istotnych rzeczy związanych z Role Playem, cała rozgrywka toczy się w dwóch sferach, ic - sfera związana z twoją postacią w rozwinięciu in character, oraz ooc - czyli my i nasza cała wiedza którą posiadamy, komunikując się drogą ooc komunikujemy się z drugim graczem a nie jego postacią. a więc wychodzi na to że nasza postać wie tylko o tym co przeżyła wliczając w to jej historie nie możemy mieszać rzeczy ooc z ic, ooc wykorzystujemy wtedy kiedy przykładowo rozmawiamy z swoim znajomym przez teamspeak 3 lub discord'a jeśli gramy z znajomym i chcemy żeby podjechał pod nas samochodem musimy to zakomunikować w grze, przykładowo zadzwonić do niego w grze nigdy nie piszemy do niego prywatnych wiadomości do tego typu spraw ponieważ podchodzi to pod tak zwany metagaming czyli wykorzystywanie informacji ooc w ic. Do tego dochodzi słynna zasada szanowania życia przez nasza postać, jeśli siedzimy w jakimś barze gdzie atmosfera jest mocno zakrapiana i czasami dochodzi do bójek, musimy pamiętać o tym że nasza postać odczuwa strach, przykładowo jeśli pijana osoba w klubie wyciągnie do ciebie nóż twoja postać musi mieć z tyłu głowy że może stracić swoje życie a nie stanąć rozłożyć ręce i powiedzieć krótkie nie boje się ciebie. Przejdźmy do najważniejszego punktu naszej zabawy w wirtualnym świecie czyli grze opisowej, ponieważ owe komendy będą niezbędne do gry a mowa tutaj o /me i /do. Komendy /me używamy, aby opisać wszystkim dookoła co w tej chwili nasza postać robi, jak się zachowuje. Tutaj ważna rzecz - ograniczamy się do zachować obserwowalnych, a czasem animacja może załatwić całą sprawę za nas. Komendy używamy w następujący sposób: /me [wykonywana czynność w trzeciej osobie]. Przykład dla postaci o imieniu i nazwisku Jacob_Terry /me Unosi kąciki ust ku górze w tym samym czasie wystawia przed siebie swoją prawą rękę. Tekst który się wyświetli: **Jacob_Terry Unosi kąciki ust ku górze w tym samym czasie wystawia przed siebie swoją prawą rękę.** Przykład nieprawidłowego użycia komendy /me /me jest głupi Nie jest to żadna obserwowalna reakcja/zmiana. Co jednak zrobić, jeśli chcemy opisać otaczające nas środowisko? Bądź jeśli chcemy opisać stan np. nieprzytomnej postaci? Z pomocą przychodzi nam wówczas komenda /do. Komendy tej zatem używamy do opisu wszystkiego co nas otacza, przytoczenie jakichś realiów, które są powszechnie znane etc. Teraz kilka przykładów komendy /do: /do Na ścianie wisi karteczka "Otwarte od 18:00" Tekst wyświetlany:**Na ścianie wisi karteczka "Otwarte od 18:00"** /do John macha do Jacob'a Do tego służy komenda /me - nie jest to poprawne użycie komendy /do. Jak wspomniałem wcześniej - /do należy zastosować również w przypadku opisywania stanu, w jakim się znajdujemy. Doskonałym przykładem jest sytuacja, kiedy przyjeżdża karetka do naszej nieprzytomnej postaci, która powiedzmy - została pobita - i musimy reagować na akcje, które odgrywa paramedyk.B - nasza postaćA - paramedykA: **Jakie ciśnienie tętnicze? (John_Smith)**B:**120/80 (Jacob_Terry)**A:**Oddech w porządku? (Jacob_Terry)**B:**Tak (Mike_Stone)** Oczywiście medyk wcześniej odegra stosownie na /me wszelkie akcje, niezbędne do przeprowadzenia badania ciśnienia, czy sprawdzenie oddechu. Początkowi gracze powinni zapoznać się tzw. pojęciami RP. Jest ich kilka i zostały stworzone po to, aby nowi gracze łatwiej przyswoili realia RP, jak mają się zachować, a jak nie. Poniżej postaram się pokrótce opisać każde z nich.BH (Bunny Hop) - jest to używanie ciągłego skoku w celu szybszego znalezienia się w danym miejscu.PG (Power Gaming) - definiuje się to jako zmuszanie kogoś do akcji RP. Przykład : ''/me uderza Alexa, tak mocno że wybija mu dwa zęby a on traci przytomność".MG (Meta Gaming) - Tak jak wcześniej wspomniałem. Jest to wykorzystywanie informacji OOC w IC.CK (Character Kill) - jest to nic innego jak permanentne uśmiercenie swojej postaci..CK2 (Car Killing) - jest to najeżdżanie na osobę, w celu wbicia jej BW*CN (Celebrity Name) - nazywanie swej postaci imieniem oraz nazwiskiem sławnej osoby (w zależności od regulaminu może tyczyć się to również fikcyjnych bohaterów telewizyjnych) Np. MIley_Cyrus, Jack_Sparrow.NJ (Ninja Jacking) - Nic innego jak kradzież auta, poprzez wyrzucenie z niego kierowcy bez odegrania odpowiedniej akcji RP.OOC (Out Of Character) - wszystko poza grą, czyli nasz świat prawdziwy.IC (In Character) - Świat wirtualny, świat naszej postaci. Wszystko co rozgrywa się w życiu naszego stworzonego człowieczka.DM (Dead Match)- Zabijanie bez powodu.BW* (Brutally Wounded). W momencie gdy zostaniemy pobici/spadniemy/ucierpimy na wskutek wypadku a nasze HP spadnie do 0, włącza nam się czas, w którym nasza postać jest nieprzytomna. W zależności od regulaminu, lecz najczęściej, po BW nasza postać nie pamięta zajścia sprzed utraty przytomności - jest to zabezpieczenie organizacji przestępczych. Kiedy tylko BW się skończy, będziemy mogli dalej prowadzić grę, z obniżonym poziomem HP. Podczas BW możemy akceptować CK (Character Kill - wyjaśnione wyżej), jednak nie jest to wymagane. KREOWANIE POSTACI Poza systemową częścią naszej postaci istnieje jeszcze strefa merytoryczna. Nasza postać staje się automatycznie swoistego rodzaju bohaterem świata przedstawionego, który jest odzwierciedleniem prawdziwego życia. Co za tym idzie - nie ma klonów, każdy musi (a przynajmniej powinien) różnić się, a to wyglądem, a to charakterem. Skupimy się więc krok po kroku jak wykreować swojego własnego bohatera. 1. Nazwij swoją postać. Imię i nazwisko oczywiście anglojęzyczne, co również dotyczy postaci migracyjnych np. z Polski (e.g. Jan Kowalski -> John Kovalsky). Jeżeli masz problem z dobraniem imienia i nazwiska, Twoja wyobraźnia jest na kresie wytrzymania, bądź jesteś po całonocnej imprezie - z pewności przydatny tu będzie generator imion i nazwisk: http://www.fakenamegenerator.com/ 2. Określ charakter i historię postaci. Najważniejszy punkt w merytorycznym kreowaniu postaci. Pobaw się w Mickiewicza i w zwojach swojego mózgu zapisz historię Twojej postaci. Być może nikt Ci za tę pracę laurów ni Nobla nie da, aczkolwiek znacznie ułatwi Ci wcielenie się w Twojego bohatera. To Ty decydujesz kim jesteś. Może to być zwykły mężczyzna, który najzwyklej w świecie urodził się w Santos, może to być kobieta, która wyemigrowała z Europy w poszukiwaniu "lepszego jutra", a może to były zbrodniarz z Azji, który uciekł w popłochu przed wrogami. Ten proceder w istocie jest bardzo ważnym aspektem, który popiera właściwą rozgrywkę na serwerze. Pozwala na adaptację postaci w wielu sytuacjach, ponieważ można sobie wyobrazić, że całkiem inaczej zareaguje na zaczepkę szary Smith, a inaczej emigrant z Albańskiej mafii. Jedyną blokadą to Twój mózg i Twoja wyobraźnia. Zachęcam do tworzenia jak najciekawszych historii przeszłości Waszych bohaterów, gdyż są one również podstawą do odgrywania nowych sytuacji, nawiązujących właśnie do Waszych przeszłości. Dobrze też sobie na wstępie ustalić "prefix" postaci - czy będzie on kierowany na stróża prawa, przestępce, polityka, pracownika fizycznego, pracownika biura, etc. - będzie to podstawa to budowania fundamentów historycznych tejże postaci. 3. Ostatecznie adaptacja postaci. Na samym końcu, gdy wszystko jest niemal gotowe, podsumuj sobie "kim jesteś i jak się tu znalazłeś", a potem graj zgodnie z przeznaczeniem i planem postaci - tj. obracaj się w charakterystycznym dla Ciebie towarzystwie, podejmij Twoją wymarzoną pracę itd. Elementarz został przerobiony przez Konus'a z słynnego Elementarza RP Pana Hoffmana. Wszelkie błędy w zapisie proszę zgłaszać w wiadomości prywatnej na forum bądź na discordzie: Konus#0469 Cały Elementarz jest w wersji 0.1 zamieszczam go tutaj w celu poznania opinii innych osób czy jest on w miarę czytelny.
  9. Kolejny dev blog miał powstać już dawno temu, ale w międzyczasie zmienialiśmy usługodawcę serwerów i trochę nam z tym zeszło. Przepraszamy, że tak długo nie dawaliśmy oznak życia ?. A jak już jesteśmy przy temacie serwerów to przebudowaliśmy całkowicie nasz park maszyn, aby było możliwie optymalnie. W ten sposób obecnie sam nasz serwer gry (testowy) jest utrzymywany przez 4 (game server, cdn, db, api) niezależne środowiska, a obsługiwany przez dodatkowy serwer Jenkinsa. Ktoś może powiedzieć, że przerost formy nad treścią, ale nic bardziej mylnego. W ten sposób przygotowujemy się na potencjalny ruch i chcemy odzwierciedlić przyszłe środowisko produkcyjne, aby wykluczyć możliwie jak najwięcej problemów na start. Przy tym obecnie korzystamy w części z free-tierów na Amazon AWS, czy Mongo Atlas, co nie zmienia faktu, że parę dolarów miesięcznie z naszych portfeli wyskakuje. Przy tej okazji też wielkie dzięki dla wszystkich, którzy do tej pory wsparli nas kilkoma dolarami, szczególnie dla MrMatej, Beret, Nician i MASAA - dzięki chłopaki ? ?. Wszystkich, którzy chcieliby wesprzeć projekt nadmierną ilością gotówki zachęcam do odwiedzenia https://www.patreon.com/oesis (sorka za chamską reklamę, ale chodzą głosy w ekipie, że nie mają czego do garnka włożyć, bo na serwer wszystko idzie ? ). Nie tylko serwery zmienialiśmy. W międzyczasie oprócz dziesiątek błędów, mniejszych i większych poprawek, kończymy 2 bardzo duże i ważne rzeczy - system mieszkań oraz LSPD. Nie zdradzając szczegółów zapraszam na film (montaż @MacieG, z moim małym wsparciem "reżyserskim", czyli mędziłem co jak ma wyglądać). Filmy nie oddają pełni możliwości i wszystkich funkcjonalności, które w tym czasie zostały poczynione, ale mamy nadzieję, że chociaż forma się podoba ? . Tempo prac ostatnio mocno przyspieszyło, o czym świadczy chociażby fakt, że ekwipunek gracza od czasu nagrania tego filmu doczekało się kolejnego liftingu, ale to już pewnie materiał na kolejny blog ;). Co dalej? Bardzo ogólnie rzecz ujmując zaczynamy powoli pracę nad EMS i Crime, czyli kolejne dwie duże rzeczy. Gdy je skończymy, zaczniemy myśleć o starcie serwera. Jednak do tego czasu chcielibyśmy najpierw uruchomić stress testy (jeśli będzie wystarczająco dużo ochotników), następnie zamknięte testy alpha, później zamknięte testy beta, wyczekujcie dalszych informacji w, jak zwykle, nieokreślonej przyszłości ?. Ekipa Oesis.
  10. Siema mordy i mordeczki, W listopadzie mieliśmy mały zastój, Eselon ogarnia studia(sesja za pasem), Crumb walczy z telefonem, MacieG miał wolne (kiedyś trzeba odpocząć), ja się opierdalam jak zawsze, za to PezeM wyprodukował kodu za pięciu i dziś przedstawię Wam efekty jego pracy. Przy każdej z prezentowanych mechanik znajdziecie standardowo krótki opis oraz klip. Zaczynamy! Animacje postaci Jako pierwsze, chcemy Wam zaprezentować menu animacji, a w nim - animowany podgląd ruchów postaci, dzięki niemu będzie Wam łatwiej nawigować pośród wszystkich wariantów i wybrać najbardziej odpowiedni dla zaistniałej sytuacji w grze. Ponadto możecie sobie zapisać swoje najczęściej używane animacje do "Ulubionych" oraz zbindować je pod kombinacją klawiszy ALT+1-9 uzyskując do nich szybki dostęp. Radar policyjny Wozy policyjne wyposażone będą w radar, najnowszy model zmierzy prędkości pojazdów za i przed radiowozem, klasyk w najnowszym wydaniu. Tutaj bez udziwnień, bo jak coś już jest zajebiste, to nie ma co poprawiać. Dodatkowo policjanci będą mieli dostęp do szybkiego menu, w którym będą mogli zarządzać zgłoszeniami. Na posterunkach czekać na Was będą NPC, z którymi będziecie mogli wejść w interakcję - dowiedzieć się najważniejszych informacji o formacji policyjnej Los Santos, jak wyrobić poszczególne licencje, pobrać i zdać służbową broń i odznakę. System reputacji Dzięki systemowi reputacji, seryjni zabójcy cieszący się złą sławą nie będą obsługiwani w sklepach. Złoczyńcy, nie martwcie się, swoje grzechy będziecie mogli odkupić lub odpokutować w legalnej pracy, przyczyniając się do społecznego dobrobytu całej wyspy, ale o tym innym razem. Pasek stanu waszej karmy będzie widoczny pod paskiem najedzenia i nawodnienia postaci. Nawigacja GPS Zdarzyło Wam się kiedyś zabłądzić w mieście albo skręcić w niewłaściwą ulicę? Nawigacja GPS poprowadzi Was z punktu A do punktu B, na bieżąco instruując Was głosowo jak zachować się na drodze. Tutaj pozwolimy sobie zostawić trochę tajemnicy na premierę, ale mogę Was zapewnić, że warto będzie czekać! Licencja na posiadanie broni Za nielegalne posiadanie broni można iść siedzieć, wiadomo. Na szczęście dzięki tej mechanice będziecie mogli wejść w posiadanie licencji na broń, dzięki niej żadna parówa z LSPD nie będzie Was mogła za to wsadzić do ciupy, no chyba, że go postrzelicie... Status posiadanych licencji będzie można sprawdzić w dowodzie osobistym, który prezentowaliśmy w poprzednim DevBlogu. I to by było na tyle z rzeczy które udało nam(PezeM'owi) się zamknąć w listopadzie. Wciąż pracujemy nad implementacją LSPD, ale jest to spory kawał kodu do napisania, dlatego też rozbiliśmy sobie to zadanie na wiele mniejszych, dzięki czemu będzie nam łatwiej ogarnąć poszczególne mechaniki i prezentować je Wam w kolejnych odsłonach z cyklu Oesis DevBlog. A tymczasem trzymajcie się i... Stay tuned mordki kochane!
  11. Za nami wakacje oraz zapowiedziany w ostatnim blogu Oesis meeting w stolicy. Witamy ponownie po dwóch miesiącach pracy i dziękujemy za ciepły odbiór poprzednich dev blogów. Na scenie GTA RP zawrzało, a u nas na pokładzie powitaliśmy kolejnych developerów, dziś będziecie mogli przeczytać o efektach ich pracy. Naprawiliśmy sporo bugów i przygotowaliśmy sobie kolejne narzędzia do pracy, ale przejdźmy do konkretów. Eselon przygotował dla Was bankomaty (których interfejs wygląda obłędnie, oby działał równie dobrze). W grze spotkacie się z trzema rodzajami pieniędzy - środkami bankowymi, gotówką i brudnymi pieniędzmi, ale o tym innym razem. Gotówkę będziecie mogli wypłacać zarówno z bankomatów, jak i w placówkach banku, natomiast brudne pieniądze będą miały jedynie wartość czarnorynkową (hmm, a może by tak przepuścić ją w kasynie?). Skoro tak dobrze poszło mu z bankomatami to za ciosem przygotował interfejs Los Santos Customs. Właśnie, LSC i bankowość. Warstwą logiczną zajął się MacieG, z rozpędu zrobił też interakcję z pojazdami, wypożyczalnię samochodów i załatał parę bugów. No i Maćku, ta mechanika przenoszenia przedmiotów jest kozak w ku… Jest kozak po prostu. Najmłodszy stażem w Oesis developer - PezeM, w drużynie dopiero kilka dni, a już przygotował salon tatuażu. Co powie mama? Mówiła: na czole se zrób. Mamo, tego nie da się zmyć mydłem. Crumb był odpowiedzialny za dowód osobisty, mechaniki interpersonalne, logikę dla bankomatów i prototyp systemu wzmocnień dla postaci (buffy). Duża część jego pracy to także poprawki i narzędzia administracyjne. No i jeszcze ktoś musi pilnować Maćka, dzięki Crumb. Jak zawsze za wszystkie pomysły na rozgrywkę odpowiedzialny był w głównej mierze Wiechur. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile tekstu potrafi on wyprodukować, żeby opracować konspekt dla naszych programistów. Dodatkowo ciągle wymyśla nowe rzeczy, a aktualnie rozpisuje szczegóły i zadania do stworzenia LSPD. Jak już jesteśmy przy służbach, to rozpisaniem EMS zajmie się o Jezus Natasha Kopekk i to właśnie mundurowymi zajmiemy się w najbliższym czasie. Jednocześnie chcemy przeprosić, że jeszcze się tym nie zajęliśmy, ale wrzesień to był dla nas czas wakacji, rozmyśleń i organizacji pracy. Dzięki, że z nami jesteście. Im więcej nas jest tym bardziej czujemy się zmotywowani, dodatkowo powerup w postaci dwóch kolejnych programistów mocno odciążył Maćka i Crumba. Serduszka dla nich, bo wszystko co dla was robią, robią za darmo (chociaż zazwyczaj dobrze się przy tym bawią). Stay tuned and boost our discord MORDY.
  12. Polski roleplay zawdzięcza swój rozgłos platformie FiveM. Wiele osób, w tym my, tworzyło na niej swoje serwery dorzucając nowe pomysły i rozwiązania. Z upływem czasu zaczęliśmy obserwować pewną stagnację rozwoju tej modyfikacji. Obiecywany bardzo długo OneSync okazał się porażką a niestabilne i zasobożerne serwery oparte o tą technologię funkcjonują do dnia dzisiejszego. Ciągle problemy z synchronizacją, częste crashe, ciągłe ignorowane krytyczne błędy związane z zabezpieczeniami i okropne spadki FPS to mankamenty, które setki graczy decydują się znosić. Nasz zespół uznał, że inwestowanie swojego czasu w tak ubogo rozwijaną platformę nie ma większego sensu. Prostota pisania modułów w FiveM (Lua) przyciąga do siebie ludzi z którymi nie chcielibyśmy być kojarzeni. Postanowiliśmy rozpocząć pracę nad nowym, przełomowym projektem opartym o nową platformę. Początkowo wybór padł na RageMP. Po pewnym czasie prac, naszą uwagę przykuła dopiero wychodząca na światło dzienne modyfikacja do GTA, mowa tutaj o alt:V. Co przekonało nas do zaprzestania prac na Rage i przeniesienie się na alta? Powodów jest kilka, między innymi: lepsza synchronizacja graczy i pojazdów (Porównywalna do Gta:Online), bardziej przyjazne API i zdecydowanie lepszy kontakt z dev teamem. Aktualnie pracę nad serwerem alt:V pracujemy już kilka miesięcy i wszystko wskazuje na to, iż jest to aktualnie najbardziej rozwinięta platforma z najlepiej prosperującą przyszłością. Wystarczy wykazać odrobinę chęci i dać szansę alt:V, aby przekonać się, że na wcześniej opisanego FiveM'a już nie powrócicie. Poniżej przedstawiamy tabelę wykazującą najważniejsze różnice pomiędzy projektem FiveM, RageMP oraz Alt:V. Alt:V FiveM RageMP Liczba slotów 4095 32-100 1000 Aktualizacje Codziennie, wprowadzające nowe i unikatowe rozwiązania, dodatkowo stosowane są głosowania w których programiści mogą wybrać jakie rozwiązanie preferują Niedopracowane, niestabilne (OneSync, Mumble). . Rzadkie, bugi naprawiane po ponad roku od zgłoszenia. Zawartości z najnowszego DLC często z opóźnieniem. Stabilność Pełna stabilność rozgrywki. Częste crashe z niewiadomych przyczyn, problemy podczas wybuchów itp. Pełna stabilność rozgrywki. Synchronizacja Perfekcyjna, porównywalna do GTA:Online Poprawna synchronizacja niemalże wszelkich wbudowanych elementów i animacji. Problemy z synchronizacją pedów w sytuacjach takich jak ragdoll. Sztuczna inteligencja API Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Bardzo przyjazne dla developerów Brak podstawowych eventów, słabo rozwinięta dokumentacja. Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Mało przyjazne dla developerów Serwery Zbudowane od podstaw, w pełni wykorzystują możliwości silnika GTA dzięki perfekcyjnej synchronizacji W większości przypadków sklejki modułów wykonanych przez Community. Zbudowane od podstaw, częste problemy z synchronizacją które utrudniają rozgrywkę. Jak widzicie, alt:V całkowicie przewyższa konkurencje pod dosłownie każdym względem. Dodatkowo, w przeciwieństwie do pozostałych alternatyw, z developerami alta utrzymujemy bardzo dobry kontakt, są bardzo pomocni i otwarci na propozycje społeczności. Sprawia to, że każdy zdrowo myślący człowiek któremu nie straszne są: zdecydowanie wyższy poziom trudności i większy nakład pracy, wybrałby alt:V. My już wybraliśmy, teraz pora na Ciebie ?
  13. Na chwilę obecną nabór na programistów jest zamknięty. Jeśli mimo wszystko czujesz, że z jakiegoś powodu będziesz wnosił super wartość, skontaktuj się z nami. Ogłaszamy nabór do dev teamu Oesis. Czego oczekujemy od kandydatów: umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów zdolność analitycznego myślenia JavaScript na poziomie płynnym Mile widziane: TypeScript C# Git React bazy danych (NoSQL, w szczególności Mongo) NodeJS doświadczenie w AltV/Fivem/GTA V native scripts Co oferujemy: fame dojebany ? koszulkę teamu Oesis po 3 miesiącach owocnej współpracy miłą atmosferę wzajemne wsparcie w rozwoju Jeśli czujesz, że możesz nas wesprzeć pisz do Zespołu Oesis na discordzie. FAQ Jakich narzędzi/stacku używacie w projektach? Projektowo: Bardzo elastyczny Kanban, wsparty Jirą Developersko: AltV Github UI: JS, React, UIKit client: TypeScript (JS) server: TypeScript (NodeJS), MongoDB / możliwość w C# API: JS (NodeJS + Express) Ile zarobię jako developer? Projekt jest robiony z pasji, zupełnie non-profit, więc nic. Co z tego będę miał? Sam musisz ocenić. Satysfakcję/rozwój/przygodę/inne - sam wybierz. Oprócz tego, tak jak pisaliśmy wyżej, dorzucimy po 3 miesiącach wypasioną koszulkę teamu Oesis. ? Jak dużo czasu muszę poświęcić na projekt? Przede wszystkim - nic nie musisz. Poświęcasz swój prywatny czas. Mamy swoje rodziny, zainteresowania, prace/szkoły itd. więc nie szukamy osób na 8 godzin dziennie (choć byłoby fajnie ? ). To zabrzmi bardzo ogólnie, ale tylko w taki sposób możemy określić swoje oczekiwania - byłoby dobrze widzieć efekt Twojego wkładu chociaż raz w tygodniu. Jak wygląda kwestia praw autorskich? Chcielibyśmy, aby wszystko, co wytworzysz, było dostępne dla projektu, niezależnie od dalszych losów naszej współpracy. Aby zapewnić nam dostęp do Twojej pracy twórczej oraz abyś sam/a miał/a z tego tytułu satysfakcję proponujemy model open source dla Twojej pracy lub zrzeczenie się praw na rzecz projektu. Czy będę miał dostęp do zasobów Oesis? Do czasu uruchomienia bety nie będziemy udostępniać dotychczasowego kodu źródłowego poza Zarząd. Moduły, które będziesz tworzył, powinny być niezależne od istniejącego kodu, a jeśli wystąpi konieczność integracji, zostaną dostarczone konieczne do działania części/moduły. Z biegiem czasu, jeśli będziemy się czuli ze sobą dobrze uzyskasz dostęp do coraz większej puli zasobów Oesis. Z kim będę ściśle pracować (czyt. kto jest obecnie w Dev Teamie)? MacieG - robokop, na native'ach GTA zjadł zęby, ogarnia w sumie wszystko, a jak nie ogarnia to daj mu chwilę i będzie Zaspany - zawodowy devops, 6 lat expa, u nas ogarnia infrastrukturę Crumb - zawodowy developer, 9 lat expa, u nas ogarnia wszystko po trochu ? Więcej o całym zespole Oesis znajdziesz w tym poście:
  14. Zasady na jakich gracz będzie uznawany że jest na WL są oficjalnie nieokreślone. Po zamknięciu serwera FiveM ranga Oesis została zastąpiona "Ferajna Oesis" którą posiadają osoby będące w tym okresie czasu na discord. Ferajna Oesis ma swoje zastosowanie i będzie wykorzystane. Jeżeli pojawi się nowy rodzaj rangi np. alt:V związany z WL również będzie informacja. Na dzień dzisiejszy jest możliwość otrzymania rangi między innymi Ninja, Media, Znajomi Oesis. Oczywiście każda ranga ma swoje wymagania.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...