Jump to content

Kopekk

Administrators
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Kopekk last won the day on September 24 2019

Kopekk had the most liked content!

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Polski roleplay zawdzięcza swój rozgłos platformie FiveM. Wiele osób, w tym my, tworzyło na niej swoje serwery dorzucając nowe pomysły i rozwiązania. Z upływem czasu zaczęliśmy obserwować pewną stagnację rozwoju tej modyfikacji. Obiecywany bardzo długo OneSync okazał się porażką a niestabilne i zasobożerne serwery oparte o tą technologię funkcjonują do dnia dzisiejszego. Ciągle problemy z synchronizacją, częste crashe, ciągłe ignorowane krytyczne błędy związane z zabezpieczeniami i okropne spadki FPS to mankamenty, które setki graczy decydują się znosić. Nasz zespół uznał, że inwestowanie swojego czasu w tak ubogo rozwijaną platformę nie ma większego sensu. Prostota pisania modułów w FiveM (Lua) przyciąga do siebie ludzi z którymi nie chcielibyśmy być kojarzeni. Postanowiliśmy rozpocząć pracę nad nowym, przełomowym projektem opartym o nową platformę. Początkowo wybór padł na RageMP. Po pewnym czasie prac, naszą uwagę przykuła dopiero wychodząca na światło dzienne modyfikacja do GTA, mowa tutaj o alt:V. Co przekonało nas do zaprzestania prac na Rage i przeniesienie się na alta? Powodów jest kilka, między innymi: lepsza synchronizacja graczy i pojazdów (Porównywalna do Gta:Online), bardziej przyjazne API i zdecydowanie lepszy kontakt z dev teamem. Aktualnie pracę nad serwerem alt:V pracujemy już kilka miesięcy i wszystko wskazuje na to, iż jest to aktualnie najbardziej rozwinięta platforma z najlepiej prosperującą przyszłością. Wystarczy wykazać odrobinę chęci i dać szansę alt:V, aby przekonać się, że na wcześniej opisanego FiveM'a już nie powrócicie. Poniżej przedstawiamy tabelę wykazującą najważniejsze różnice pomiędzy projektem FiveM, RageMP oraz Alt:V. Alt:V FiveM RageMP Liczba slotów 4095 32-100 1000 Aktualizacje Codziennie, wprowadzające nowe i unikatowe rozwiązania, dodatkowo stosowane są głosowania w których programiści mogą wybrać jakie rozwiązanie preferują Niedopracowane, niestabilne (OneSync, Mumble). . Rzadkie, bugi naprawiane po ponad roku od zgłoszenia. Zawartości z najnowszego DLC często z opóźnieniem. Stabilność Pełna stabilność rozgrywki. Częste crashe z niewiadomych przyczyn, problemy podczas wybuchów itp. Pełna stabilność rozgrywki. Synchronizacja Perfekcyjna, porównywalna do GTA:Online Poprawna synchronizacja niemalże wszelkich wbudowanych elementów i animacji. Problemy z synchronizacją pedów w sytuacjach takich jak ragdoll. Sztuczna inteligencja API Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Bardzo przyjazne dla developerów Brak podstawowych eventów, słabo rozwinięta dokumentacja. Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Mało przyjazne dla developerów Serwery Zbudowane od podstaw, w pełni wykorzystują możliwości silnika GTA dzięki perfekcyjnej synchronizacji W większości przypadków sklejki modułów wykonanych przez Community. Zbudowane od podstaw, częste problemy z synchronizacją które utrudniają rozgrywkę. Jak widzicie, alt:V całkowicie przewyższa konkurencje pod dosłownie każdym względem. Dodatkowo, w przeciwieństwie do pozostałych alternatyw, z developerami alta utrzymujemy bardzo dobry kontakt, są bardzo pomocni i otwarci na propozycje społeczności. Sprawia to, że każdy zdrowo myślący człowiek któremu nie straszne są: zdecydowanie wyższy poziom trudności i większy nakład pracy, wybrałby alt:V. My już wybraliśmy, teraz pora na Ciebie ?
  2. OESIS DEV BLOG TYDZIEŃ SZÓSTY "Zanim powiesz coś mądrego sprawdź czy masz zapięty rozporek" ~Vega 2019 W szóstym tygodniu nasza ekipa skupiła się na rozpisywaniu teoretycznych podstaw służb, stworzeniu kolejnych mechanizmów pracy policji, projektu GUI, zaimplementowaniu narzędzi dla administracji z poziomu gry oraz rozpoczeliśmy pracę nad systemem zniszczeń samochodów. Nie przedłużając, przechodzimy do najświeższych informacji z pracowni Oesis. Kącik koncepcji Całonocne rozmowy rodem z komedii romantycznych. Ostatnio bardzo dużo czasu poświęciliśmy nad debatowaniem na tematy wszelakie dotyczące schematów funkcjonowania służb, ekonomii i wielu innych. W związku z tym nie mamy wam zbyt wiele do pokazania ale wpadliśmy na kilka ciekawych pomysłów z którymi chciałbym się teraz z wami podzielić. Zaznaczam że nie wszystko z kącika koncepcji musi znaleźć się w finalnej wersji projektu. Dla policji planujemy przygotować system badania miejsca zbrodni, przeprowadzania śledztwa oraz bardziej komfortowe miejsca pracy, takie jak nowe komendy, areszty i tym podobne. Nie zapominajmy o ukochanych medykach, którzy dokładają wszelkich starań by ratować życie obywateli. Coraz bliżej rzeczywistości zdają się znajdować medyczne nosze i działające wózki inwalidzkie, którymi dzielni ratownicy będą mogli transportować poszkodowanych w bezpieczny sposób. Planujemy możliwość wkręcenia czerwonych kółek do wózka aby zwiększyć Vmax, aczkolwiek jest to tylko propozycja. Pozostałe aspekty pomysłów. Co do ekonomii i czysto mechanicznych rzeczy zdradzić wam za wiele nie mogę, więc na ten moment musi wystarczyć wam informacja że przykładamy się do tego tematu najlepiej jak możemy aby nie zawieść waszych oczekiwań co do rozgrywki. Aktualnie na głównej tablicy przypięty jest koncept zrobienia dwóch rodzajów ekonomii pod dwa rodzaje graczy, niestety reszty informacji na ten temat dowiecie się w następnych devblogach lub w grze! BONUS Rozpisujemy projekty prac legalnych i tych mniej legalnych tj, taksówkarz, mechanik lub bezdomny menel! Kącik Praktyczny Z przykrością informuję was iż kilka dni nasz główny developer poświęcił na naprawę i konserwację sprzętu. Pomimo tego dołożyliśmy wszelkich starań aby nadrobić te zaległości, przechodzimy do pamiętnika developerów część pierwsza. Zakończone zostały prace nad GameMaster Panelem, od dzisiaj administratorzy będą mieli możliwość zarządzać przedmiotami i sklepami z poziomu gry bez udziału developera, co znacznie przyspieszy pracę. Dokonaliśmy również kilku usprawnień blipów pozwalających na łatwiejsze ustawianie i zarządzanie nimi z poziomu bazy danych. Stworzyliśmy w pełni funkcjonujący schowek dla policjantów pozwalający na podejmowanie sprzętu przez funkcjonariuszy w mało inwazyjny sposób. Dużo czasu pochłonęła praca na systemem zniszczeń pojazdów, na ten moment udało nam się stworzyć mechanikę pozwalającą na konwersję obrażeń karoserii na obrażenia silnika aby wyeliminować błędy w uszkodzeniach spowodowane fizyką gry. Nad czym teraz pracujecie i co planujecie robić dalej? Aktualnie pracujemy nad wprowadzeniem oryginalnego projektu HUD'u i GUI, nasi developerzy boży pracują nad dopracowywaniem aktualnie wprowadzonych skryptów aby wyeliminować błędy i problemy z optymalizacją. Na dzisiaj to wszystko, dziękuję za uwagę i widzimy się za tydzień w kolejnym devblogu Oesis! Podpisano Kopekk
  3. Oesis, nazwa ta kojarzy się większości graczy polskiego roleplay'u. Dużo osób pamięta nas z niegdyś bardzo popularnego serwera FiveM, w którym akcja jako pierwsza w Polsce rozgrywała się na wsi. Często spotykamy się również z synonimicznym użyciem słowa "Oesis" do słowa "wieś", ale co tak naprawdę stoi za tą nazwą? Czy Oesis jeszcze istnieje? Kim są odpowiedzialne za ten projekt osoby? Cóż, przynajmniej na ostatnie pytanie postaram się wam odpowiedzieć, nazywam się Kopekk i przedstawię Wam ludzi z którymi mam przyjemność pracować nad tym projektem. "Najważniejszy w każdym działaniu jest początek." W naszym przypadku, początkiem możemy nazwać osobę z której inicjatywy powstał ten projekt. Osoby, bez której nie byłoby nas w tym miejscu. VEGA, człowiek nazywany ojcem Oesis wyznaczył i ukształtował nasze cele. To dzięki niemu mamy teraz okazję wspólnie pracować i zdobywać nowe doświadczenia. Aktualnie nie pełni żadnej z oficjalnych funkcji, ale jest członkiem zarządu i zawsze liczymy się z jego zdaniem. Przechodzimy do wspomnianego wcześniej zarządu, kim są ludzie kryjący się pod tą nazwą? Zacznijmy od mózgu całej operacji, osoby poświęcającej większość swojego wolnego czasu by projekt nabrał kształtu. Poznajcie Maćka, znanego również jako MacieG, jednego z developerów odpowiedzialnych za techniczną część projektu. "Zjadł zęby na native'ach GTA" to określenie używane nie bez powodu. Maciuś tworzy kod klienta i serwera w technologiach takich jak: NodeJS, TypeScript, React, MongoDB, UIKit. Przyjmuje się że nie istnieje problem, którego Maciek nie byłby w stanie rozwiązać. Kolejnym członkiem tajemniczego "Zarządu" jest Crumb. Dumny ojciec, dobry mąż, patriota, doświadczony programista i mentor pozostałych developerów. Człowiek, któremu mało kto jest w stanie dorównać wiedzą, zawsze służy dobrą radą i chętnie udziela nam swojej pomocy. Crumb jest wyczulony na kod niewpisujący się w jego poczucie estetyki. Zajmuje się organizacją naszej pracy i motywuje nas do działania. zZzZaspany, pół człowiek, pół litra, obiekt wielu miejskich legend, w zanadrzu posiada niezliczoną liczbę historii z imprez którymi rozwesela resztę ekipy. Obecnie zajmuje się infrastrukturą, od czasu do czasu napisze kilka linijek kodu. Niezastąpiony przewodnik imprezowy na terenie Warszawy i okolic, nie pamięta co wczoraj jadł, lecz jest w stanie wymienić większość cen za drinki w warszawskich klubach, które odwiedził kilka lat temu. Odpowiedzialny kierowca, nigdy nie prowadzi po pijaku (chyba, że hulajnogę). Przystojny kawaler aktywnie poszukujący kandydatki na żonę. Przyszła pora na ostatniego członka zarządu, osobę owianą wieloma tajemnicami. Na jego temat powstawały niezliczone teorie spiskowe, mowa tutaj o Wiechurze, weteranie polskiej sceny RolePlay. Człowiek, który poświęcił setki godzin na serwerach FiveM, obecnie zajmuje się projektowaniem rozgrywki i pisaniem konspektów nowych mechanik. Ogrom czasu spędzony w szeregach LSPD pozwolił mu posiąść wiedzę dotyczącą community i typowych zachowań graczy, dając mu idealne predyspozycje do pełnienia funkcji głównego designera gameplay'u. Teraz kilka słów o mnie. Nazywam się Kuba, szerzej znany na scenie RP jako Natasha Willson. Zazwyczaj pełnię funkcję Community managera, tworzę dla Was treści na forum, piszę ogłoszenia, organizuję meetingi oraz odpisuję na Wasze wiadomości. Obecnie uczę się programowania, projektuję mechaniki związane z EMS oraz mentalnie wspieram Maćka w pochmurne dni. Aktualnie dużo czasu poświęcam na szkołę, ale w każdej wolnej chwili postaram się odpowiadać na wszelkie pytania. Przyszła pora na osoby należące do naszej ekipy od niedawna. Zespół Oesis - Trial to ludzie niesamowicie pomocni bez których projekt wystartowałby dużo później. Zacznijmy od osoby która z naszym projektem jest od samego początku. Szata, większość graczy roleplay z fiveM kojarzy ten nick. Owiany wątpliwą sławą i tajemnicą Michał siał postrach w niejednym gangu na wyspach. Jeśli kiedykolwiek udało ci się przegrać strzelaninę z policjantem jako cały gang istnieje bardzo duża szansa że był to własnie on. Obecnie w naszym zespole pełni funkcję supporta, zajmował się będzie waszymi pytaniami, podaniami i sprawami związanymi z RP. Przyszła kolej na prawą rękę prawej ręki crumba. PezeM, wśród swojej rodziny znany szerzej jako Przemek. Legendy głoszą że potrafi wytrzymać dwie doby bez snu i kontaktu z drugim człowiekiem. Na ten moment powiedzieć o nim można że jest bardzo pracowity i utalentowany. Obecnie zajmuje się szeroko pojętym kodzeniem. Eselon, w Oesis Specjalista UI, klepie interfejsy jak Janusz blachę Golfa. Prywatnie wytrawny gracz Rusta w kategorii do 50kg, lubi racuchy z majonezem, mielone z dżemem i bigos mamy. Wszystko to zmyśliłem, bo jako jedyny nie napisał nic o sobie. Wszystko, oprócz tego, że jest specjalistą od UI (no i faktycznie czasem gra w Rusta) ;). W ten oto sposób dotarliśmy do końca listy. Mam nadzieję, że trochę przybliżyłem Wam wizerunki osób, na których efekt pracy czekacie tak długo. W trakcie ubiegłych wakacji mieliśmy okazję spotkać się na kilka dni w Warszawie. Dla tych którzy jeszcze nie widzieli, oto zdjęcia naszej ekipy! PS. Nie zapomnijcie zboostować nasz serwer Discord!
×
×
  • Create New...