Jump to content

Crumb

Administrators
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Crumb last won the day on October 1 2019

Crumb had the most liked content!

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Na chwilę obecną nabór na programistów jest zamknięty. Jeśli mimo wszystko czujesz, że z jakiegoś powodu będziesz wnosił super wartość, skontaktuj się z nami. Ogłaszamy nabór do dev teamu Oesis. Czego oczekujemy od kandydatów: umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów zdolność analitycznego myślenia JavaScript na poziomie płynnym Mile widziane: TypeScript C# Git React bazy danych (NoSQL, w szczególności Mongo) NodeJS doświadczenie w AltV/Fivem/GTA V native scripts Co oferujemy: fame dojebany ? koszulkę teamu Oesis po 3 miesiącach owocnej współpracy miłą atmosferę wzajemne wsparcie w rozwoju Jeśli czujesz, że możesz nas wesprzeć pisz do Zespołu Oesis na discordzie. FAQ Jakich narzędzi/stacku używacie w projektach? Projektowo: Bardzo elastyczny Kanban, wsparty Jirą Developersko: AltV Github UI: JS, React, UIKit client: TypeScript (JS) server: TypeScript (NodeJS), MongoDB / możliwość w C# API: JS (NodeJS + Express) Ile zarobię jako developer? Projekt jest robiony z pasji, zupełnie non-profit, więc nic. Co z tego będę miał? Sam musisz ocenić. Satysfakcję/rozwój/przygodę/inne - sam wybierz. Oprócz tego, tak jak pisaliśmy wyżej, dorzucimy po 3 miesiącach wypasioną koszulkę teamu Oesis. ? Jak dużo czasu muszę poświęcić na projekt? Przede wszystkim - nic nie musisz. Poświęcasz swój prywatny czas. Mamy swoje rodziny, zainteresowania, prace/szkoły itd. więc nie szukamy osób na 8 godzin dziennie (choć byłoby fajnie ? ). To zabrzmi bardzo ogólnie, ale tylko w taki sposób możemy określić swoje oczekiwania - byłoby dobrze widzieć efekt Twojego wkładu chociaż raz w tygodniu. Jak wygląda kwestia praw autorskich? Chcielibyśmy, aby wszystko, co wytworzysz, było dostępne dla projektu, niezależnie od dalszych losów naszej współpracy. Aby zapewnić nam dostęp do Twojej pracy twórczej oraz abyś sam/a miał/a z tego tytułu satysfakcję proponujemy model open source dla Twojej pracy lub zrzeczenie się praw na rzecz projektu. Czy będę miał dostęp do zasobów Oesis? Do czasu uruchomienia bety nie będziemy udostępniać dotychczasowego kodu źródłowego poza Zarząd. Moduły, które będziesz tworzył, powinny być niezależne od istniejącego kodu, a jeśli wystąpi konieczność integracji, zostaną dostarczone konieczne do działania części/moduły. Z biegiem czasu, jeśli będziemy się czuli ze sobą dobrze uzyskasz dostęp do coraz większej puli zasobów Oesis. Z kim będę ściśle pracować (czyt. kto jest obecnie w Dev Teamie)? MacieG - robokop, na native'ach GTA zjadł zęby, ogarnia w sumie wszystko, a jak nie ogarnia to daj mu chwilę i będzie Zaspany - zawodowy devops, 6 lat expa, u nas ogarnia infrastrukturę Crumb - zawodowy developer, 9 lat expa, u nas ogarnia wszystko po trochu ? Więcej o całym zespole Oesis znajdziesz w tym poście:
  2. Mamy za sobą najbardziej intensywny miesiąc, prace idą do przodu, serwer coraz bardziej przypomina miejsce do rozgrywki, a nie pusty sandbox ze zlepkiem komend. W lipcu zrobiliśmy reorganizację planu do startu bety, był to miesiąc przemyśleń, ale i ciężkiej namacalnej pracy. Ale nie tak szybko, jeszcze nie skończyłem pisać, w końcu to blog, a nie pokaz slajdów! ;). Jakiś czas temu pisaliśmy (konkretnie Maciek), że przechodzimy z RageMP na Alt:V. Dzisiaj widzimy, że była to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Na chwilę obecną Alt:V pomyślnie przeszło próbę obciążenia 300 graczami, serwery były stabilne i nie pociły się. Synchronizacja była perfekcyjna. Nie tylko to nas cieszy, cieszy nas też to, że praktycznie w dzień aktualizacji GTA:O Diamond Casino & Resort dostaliśmy nowy interior i wszystkie native’y z tym związane dzięki czemu od razu zaczęliśmy pracę i już mamy działające automaty do gry. Maciek się uparł, zrobił reverse engineering i mamy je, prawdopodobnie jako pierwsi na świecie. Wiem, szkoda tylko, że jeszcze nie możecie zagrać ale wierzcie nam lub nie - my też nie możemy się doczekać kiedy udostępnimy serwer. Oczywiście w pełni oskryptowany przez nas dzięki upartości ale i talentowi Maćka (zmusił mnie żeby to napisać ? nie no, żart, napisałem to z czystego serca ? ). Kilka słów od Maćka: "tylko plz, daj tam tą notatkę, że ekran będzie gitówa w kurwę". Nie wiem w sumie o co mu chodziło bo dla mnie już jest gitówa :). Alt:V ma praktycznie natychmiastowy support, bo tworzą go tacy sami zapaleńcy jak my, dzięki czemu mamy wsparcie u źródła. Projektowo podzieliliśmy Oesis 3.0 na kilka części. Bardzo ogólnie na: Podstawy, Prace i frakcje, Pojazdy i Crime. Może niewiele Wam to powie na takim poziomie ogólności ale kończymy już Podstawy. Dla przypomnienia tak wyglądało inventory miesiąc temu: A tak wygląda dzisiaj: Bardzo dużo czasu kosztowało nas stworzenie sensownego systemu ubrań. Każdy z nas wie jak wygląda to na innych serwerach - masz rzucony ochłap i musisz dopasować tak, aby nic Ci nie wystawało przez teksturę niekompatybilnej kurtki. U nas wszystko co będzie można ubrać, będzie można dopasować, nawet rękawiczki czy inne dodatki. W tym celu ręcznie sprawdziliśmy około 2*250*300 (150 tys. sic!) zestawów ubrań, w tym z nowego DLC. Trwają właśnie ostatnie szlify pracy w mieście. Wczoraj skończyliśmy testować i implementować ostatnie poprawki do pracy nurka i farmera. Obecnie pracujemy nad trzecią pracą. Oraz już mamy zaplanowany rozwój prac w dalszej perspektywie, po starcie serwera. Niewielki wycinek Crime widzieliście w poprzednim dev blogu i prawdopodobnie więcej nie zobaczycie do startu serwera ze względu na to, że obok podstaw, będą to główne mechaniki gry i nie wszystko chcemy zdradzić przed startem. Za pojazdy bierzemy się zaraz po skończeniu na tip top “Podstaw” i “Prace i Frakcje” ale Maciek obiecał, że to weźmie i zrobi w 3 dni (aczkolwiek założyć się nie chciał, więc realnie tydzień ;)). Pamiętajcie, że to co widzicie tutaj to tylko wycinek wyrwany z kontekstu. Wiele rzeczy trzymamy w tajemnicy żeby nie spojlerować wszystkiego przed startem. Część rzeczy zapewne ulegnie też zmianie (na lepsze, a jak!). Po prostu miejcie to na uwadze :). Na ten moment to wszystko czym chcemy i możemy się z Wami podzielić. Tak jak wcześniej pisałem Oesis 3.0 to nie będzie kolejny serwer RP. Administracje wielu serwerów kładą nacisk na cudowne RP (z różnym skutkiem), kosztem mechanik. My chcemy pokazać, że dobra mechanika może iść w parze z dobrą jakością RP, co z resztą codziennie udowadnia Nopixel. PS. 23 sierpnia będzie kac wawa aka spotkanie ekipy Oesis, trzymajcie kciuki żebyśmy wrócili cało do domów ?
  3. Mam dobrą i złą wiadomość. Zacznę od złej - cytatu dziś nie będzie, bo jakoś nic nie przychodzi mi do głowy, a wartość to Ci wątpliwa, więc po prostu nie będzie ;). Taki mamy klimat. Dobra wiadomość to cała reszta tego wpisu, na który serdecznie Was zapraszam ? Nudny dobrego początek Na sam wpierw chciałbym trochę posmęcić, więc będzie trochę nudno ale obiecuję mięso w kolejnych akapitach. - Ile można robić serwer RP? - zapytał Zenon, po czym tupnął nogą i włączył FiveM. A no można, pod warunkiem, że chce się zrobić coś więcej niż powielany tak ochoczo na polskiej scenie schemat - FiveM, kradziony kod, kradzione pomysły, dramy i niańczenie streamerów kosztem RP. Od samego początku mieliśmy cel, który jest dla nas pierwszorzędny do dziś - zrobić coś co spodoba się Wam, a w konsekwencji widząc Waszą radość, nam. Dlatego chcieliśmy Wam bardzo gorąco podziękować za cierpliwość, wyrozumiałość i częste słowa wsparcia bez których ten devblog by nie powstał. Ciągniemy to tyle czasu, że nie jesteśmy w stanie stwierdzić kiedy serwer ruszy ale jedno jest dla nas pewne - RUSZY! I mogę z dużym przekonaniem powiedzieć, że będzie to jedyny serwer w Polsce i jeden z niewielu na świecie z rozrywką na tak wysokim poziomie. Ostatecznym wypełnieniem będziecie oczywiście Wy, gracze, na których, tak jak Wy na nas, liczymy. Blah, blah, blah, gdzie to mięso? Nie będziemy zdradzać wszystkich szczegółów. Więc przepraszam jeśli poczujecie, że część informacji będzie lakoniczna, natomiast chcemy dbać o naszą własność intelektualną. Przynajmniej do czasu startu serwera :). Co więc mamy? system logowania kreator postaci telefon system garażów system salonów samochodowych system prac oraz implementacje prac: farmera i nurka system napadów inne, mniej lub bardziej znaczące detale It’s serious Meh ale co to za mięso, zero konkretów! Tak, jesteśmy skupieni na pracy i nie chcielibyśmy zobaczyć naszych pomysłów na innych serwerach przed naszym startem. Będziemy oszczędni w słowach ale ostatecznie nie będziecie zawiedzeni, mocno w to wierzymy. Możemy podzielić się pewnymi zajawkami, np. że napad na bank, sklep czy jubilera nie będzie wyglądać tak tandetnie, jak jesteście do tego przyzwyczajeni. RP nie musi być wspierane przez toporny interfejs: Dbamy o najmniejsze detale: … o wygodę interakcji: Tiaa, to kiedy zagramy? ¯\_(ツ)_/¯ Nie no, poważnie, jeszcze nie wiemy ? Mamy pełen backlog zaplanowanej pracy. Z resztą Wy macie wakacje, więc cieszcie się póki co pogodą, rodziną, czym tam chcecie. My wyrobimy normę przed komputerem za Was - tak, aby po wakacjach spróbować wyjść z czymś konkretniejszym. W najbliższym czasie skupimy się na kilku rzeczach, o których powiemy coś więcej w kolejnym blogu: system ekwipunku i craftu LSPD i EMS system sklepów i stacji benzynowych misje wytwarzania i dystrybucji kontrabandy To już wszystko na dzisiaj. Dziękujemy za uwagę i zapraszamy na kolejną część. Chcieliśmy przy okazji podziękować naszemu koledze z Chicago - Mafia#3276 za ogromne wsparcie przy starcie z AltV oraz nieocenioną pomoc w stworzeniu kreatora postaci. Pozdrawiamy, Zespół Oesis
  4. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem serwera Oesis 3.0. Inne, wcześniejsze instancje zostały wyłączone. Chcemy zadbać, aby serwer był dopracowany, niesztampowy, aby wprowadzał świeżość do polskiego RP. Wymaga to czasu i na ten moment nie jesteśmy w stanie przewidzieć dokładnej daty startu. Na pewno nie jest to kwestia dnia, tygodnia czy dwóch. W międzyczasie zachęcamy do przeglądania naszego Dev Bloga, gdzie można znaleźć szczegóły techniczne oraz informacje o postępie prac.
×
×
  • Create New...